سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 توزیع سالانه ۸۰۰ تن انواع بذر گندم و جو در استان یزد

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد از تولید و توزیع سالانه قریب به ۸۰۰ تن انواع بذر گندم و جو از سوی این اتحادیه خبر داد.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، یداله جوادپور، مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد گفت: سالانه قریب به ۸۰۰ تن انواع بذر گندم شامل ارقام سیستان، نارین، طلایی، برزگر و بذر جو شامل ارقام نصرت، مهر و گلشن از سوی اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی استان یزد تولید و بین کشاورزان منطقه توزیع می‌شود.

او افزود: صد در صد انواع بذور گندم و جو مورد نیاز کشاورزان استان یزد از سوی اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی استان تولید می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با تجهیز و نوسازی ایستگاه بوجاری بذر اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی استان یزد در محل شهر هرات شهرستان خاتم، بذور بوجاری شده بیش از نیاز استان است و به سایر استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد در ادامه اظهار داشت: پیش بینی می‌شود اتحادیه تعاونی‌های تولید استان یزد در سال جاری در ۲۷۰ هکتار از مزارع واقع در دو شهرستان خاتم و ابرکوه بیش از ۷۵۰ تن بذرو گندم و جو تولید و بوجاری کند.

 سال ۱۳۹۹ در بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی استان یزد بیش از ۳۶ هزار تن محصول گندم تولید شد که این میزان در مقایسه با سال‌های اخیر به دلیل خشک سالی شدید، تغییر الگوی کشت به سمت گیاهان کم آبخواه و همچنین سرمازدگی محصول در زمان خوشه کاهش داشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.