سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل کمیسیون مشترک مجلس آمریکا به منظور بررسی حوادث حمله به کنگره

مجلس نمایندگان آمریکا به تشکیل کمیسیونی دو حزبی برای بررسی حملات طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره رای مثبت داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت به تشکیل کمیسیونی دو حزبی برای بررسی حملات طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور به ساختمان کنگره رای مثبت داد.

برخی نمایندگان جمهوری خواه از جمله کوین مک کارتی و میچ مک کنل، رهبران جمهوریخواهان با تصویب این طرح به شدت مخالف بودند، اما در نهایت مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۵۲ رای موافق در مقابل ۱۷۵ رای مخالف به تشکیل کمیسیونی مشترک شامل ۱۰ عضو ثابت از دو حزب دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای بررسی آشوب‌های رخ داده رای مثبت داد.

۳۵ نفر از نمایندگان جمهوری خواه با تشکیل گروهی برای رهبری حزب خود در نهایت توانستند برای تشکیل این کمیسیون با دموکرات‌ها به توافق برسند.

جان کاتکو، یکی از نمایندگان جمهوری خواه مجلس گفت: این کمیسیون به دور از رویکرد‌های سیاسی هر دو حزب به منظور بررسی ابعاد مختلف موضوع تشکیل شده و با تلاش همگی می‌تواند به نتیجه دلخواه برسد.

وی در ادامه گفت: من از نمایندگان هر دو حزب می‌خواهم این بار به خاطر کشورشان اختلاف‌های سیاسی را کنار بگذارند و همه برای بررسی یک موضوع واحد متحد شوند.

میچ مک کنل از جمله نمایندگانی بود که در ژانویه گذشته و در زمان انتخابات ریاست جمهوری، دونالد ترامپ را عامل اصلی آشوب‌ها در آمریکا و حمله به کنگره می‌دانست. به دلیل همین رویکرد بار‌ها توسط رییس جمهور پیشین مورد انتقاد‌های سخت قرار گرفته بود. با این حال، وی می گوید:به دلیل برخی مسائل و نواقص موجود هنوز هم مخالف تشکیل کمیسیون مشترک هستم؛ ولی به طور قطع اگر این موانع حل شوند به آن رای مثبت خواهم داد.

این سناتور به تحقیقات در حال اجرا با همین موضوع اشاره کرد که تا به حال به دستگیری ۴۰۰ نفر از افراد مقصر در حادثه منجر شده است و اظهار کرد: این کمیسیون می‌تواند با اقداماتی که در حال حاضر در این زمینه در حال انجام است همپوشانی داشته باشد.

اما در نهایت با وجود مخالفت برخی نمایندگان مجلس این کمیسیون با عضویت ۵ نماینده دموکرات و ۵ نماینده جمهور خواه تشکیل جلسه داد.

گفتنی است در ژانویه گذشته گروهی از طرفداران ترامپ، در واشنگتن تجمع کردند تا اعتراض خود را به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بیان کنند. این تجمع با حمایت مستقیم رییس جمهور پیشین آمریکا گسترش یافت و در نهایت به زد و خورد و بازداشت عده‌ای از مخالفان و حمله به کنگره آمریکا منجر شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.