سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد مراکز علمی کاربردی بین المللی در کشور

مشاور رئیس و مدیرکل دفترحقوقی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت : بدنبال افزایش تعداد مراکز علمی کاربردی بین المللی در کشور هستیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا دبیرنیا مشاور رئیس و مدیرکل دفترحقوقی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته کار‌های بزرگی در دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام گرفته، گفت : یکی از مهمترین این اقدامات ساماندهی مراکز علمی کاربردی در سطح کشور بود که ارتقاء کیفیت آن‌ها را بدنبال داشت.

او گفت : با اجرای این اقدام، ۹۷ درصد از مراکز علمی کاربردی کشور دارای اساسنامه می‌شوند و شخصیت حقوقی پیدا می‌کنند که منافع زیادی برای آن‌ها به همراه دارد.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر حقوقی دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید براینکه ساماندهی مراکز علمی کاربردی در کشور اثر خود را در ارتقاء کیفیت مدرسان هم گذاشته، افزود: زمانی که یک مرکز استاندارد‌های لازم علمی، آموزشی و حقوقی را داشته باشد، مدرسان با کیفیتی هم خواهد داشت.

او افزود: در حال حاضر ۳۵ هزار مدرس در کشور داریم که برای تدریس در مراکز ما از فیلتر‌های زیادی عبور کرده اند و از شان اساتید دانشگاهی برخوردار هستند و برنامه ارتقاء علمی آن‌ها را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

دبیرنیا اجرای طرح سطح بندی مراکز علمی کاربردی را از دیگر اقدامات مهم چندسال اخیر این دانشگاه در کشور دانست و گفت: این مسئله باعث شده تا یک فضای رقابتی سالم بین مراکز علمی کاربردی بوجود آید.

او با اشاره به برنامه دانشگاه علمی کاربردی برای افزایش مراکز بین المللی در کشور، ادامه داد: این ظرفیت و توانایی در استان‌های مختلف وجود دارد که مراکز بین المللی داشته باشند، بنابراین هرکدام از مراکز بتوانند جذب دانشجوی خارجی انجام دهند، به آن‌ها کمک می‌کنیم.

مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در حال حاضر تعدادی ازمراکز علمی کاربردی کشور توانسته اند با دانشگاه‌های منطقه ارتباط بگیرند و در مسیر بین المللی شدن قدم بردارند که ما نیز به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

او به انحلال مرکز دولتی فرهنگ و هنر علمی کاربردی کرمانشاه در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: باتوجه به متقاضیان زیادی که رشته‌های این مرکز داشت، این آمادگی را داریم تا ظرف دو تا سه ماه مجوز‌های مربوط به راه اندازی یک مرکز جدید را صادر کنیم، اما باید آموزش‌ها هم در محیط کار واقعی باشد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.