سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انحلال مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه و تلاش برای راه اندازی یک مرکز جدید

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه با اشاره به انحلال مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه در سال‌های اخیر، از تلاش برای راه اندازی یک مرکز جدید در این حوزه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن شرفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه ماموریت دانشگاه علمی کاربردی را تربیت دانش آموختگان کاردان و آچاربدست دانست و گفت : در هشت مرکز علمی کاربردی کرمانشاه ۱۰۲ رشته داریم که عموم آن‌ها رشته‌هایی منحصر بفرد هستند که در سایر مراکز دانشگاهی استان وجود ندارند.

او گفت : دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه بنا به تقاضا و ضرورتی که در استان وجود دارد، اقدام به تربیت نیرو‌هایی ماهر می‌کند و حتی سند آمایش آموزش‌های مهارتی را در حال تدوین دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه با اشاره به لزوم افزایش تعداد کمی دانشجویان این دانشگاه، افزود: برای سال تحصیلی جاری حدود ۵۲ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان داشتیم که از این تعداد تنها حدود ۲۵۰۰ دانشجو مربوط به مراکز علمی کاربردی هستند که سهم بسیار کمی است و باید افزایش پیدا کند.

او افزود: در این راستا، در تلاش هستیم تا با کیفیت گرایی و تاسیس رشته‌های جدیدی که مزیت استان هستند و متقاضیانی هم دارند، تعداد دانشجویان خود را برای شروع سال تحصیلی آینده افزایش دهیم.

شرفی به حذف مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه در سنوات گذشته هم اشاره‌ای کرد و ادامه داد: این مرکز دارای رشته‌هایی بود که متقاضیان زیادی داشت، بنابراین در تلاشیم تا دوباره بزودی یک مرکز فرهنگ و هنر را در کرمانشاه راه اندازی کنیم.

او به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه برای امسال پرداخت و افزود: توسعه آموزش‌های کوتاه مدت در سطح استان، سطح بندی و رتبه بندی مراکز آموزشی، فراخوان جذب مدرس آموزشی و ساماندهی مدرسان خبره از جمله این اقدامات خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه از برنامه ریزی برای برگزاری رویداد شتاب نخود با تاخیر حدود یکساله خبر داد و گفت: در نظر داریم ۲۴ تیر امسال رویداد شتاب نخود را در سه حوزه تولید، زنجیره تامین و صنایع تبدیی برگزار کنیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.