سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجلس: اعمال سلیقه‌های شخصی مردم را متفرق نکند

رئیس مجلس نمایندگان درباره وضعیت متشنج ولایت فاریاب ابراز نگرانی و تاکید کرد که نباید با استفاده از اعمال سلیقه‌های شخصی مردم را متفرق کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفقنا، «میررحمان رحمانی»، رئیس مجلس نمایندگان از ادامه اعتراض‌های مردمی علیه والی جدید فاریاب و وضعیت «متشنج» در این ولایت ابراز نگرانی کرد. او می‌گوید، نباید سیاسیون و جریان‌های سیاسی با استفاده از اعمال «سلیقه‌های شخصی» مردم را متفرق کنند.

رحمانی امروز (چهارشنبه، ۲۹ ثور) در نشست عمومی مجلس نمایندگان از حکومت، سیاسیون و مقاماتی که در فاریاب نفوذ دارند، خواست تا به این وضعیت «متشنج» و «نگرانی‌های مردم» پایان دهند.

او گفت: افغان‌ها باید از چهار دهه جنگ و فقر و مهاجرت درس عبرت بگیرند زیرا یک پارچه‌گی و احترام متقابل می‌تواند کشور را از وضع کنونی بیرون کند.

رئیس مجلس نماینده‌گان تصریح کرد: نباید سیاسیون و جریان‌های سیاسی با استفاده از اعمال سلیقه‌های شخصی مردم را متفرق کنند.

میررحمان رحمانی تأکید کرد: والیان صلاحیت کافی اداری و مالی در دست ندارند و تنها صلاحیت‌هایی را اعمال می‌کند که حکومت به آن‌ها تفویض کرده است.

او تصریح کرد: این طرز حکومت‌داری از یک طرف استعداد‌های محلی را تضعیف می‎‌کند و از سوی دیگر سبب تضعیف حکومت‌داری می‌شود. او خواهان تفویض صلاحیت‌های بیش‌تر به والیان شد.

پس از تقرر محمدداوود لغمانی به عنوان والی فاریاب در سوم، تظاهراتی علیه او شکل گرفت که تاکنون نیز جریان دارد. چهار روز پیش لغمانی در یک مرکز نظامی در فاریاب به کارش آغاز کرد.

با این حال، دفتر مقام ولایت و برخی از ادارات دولتی از سوی معترضان در فاریاب بسته شده است. روز گذشته تصاویری نیز از افراد با سلاح‌های مختلف به نشر رسید که در بین مظاهره‌کنند‌گان دیده می‌شدند و این موضوع به نگرانی‌ها افزوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.