سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضی زاده هاشمی در نشست خبری باشگاه خبرنگاران جوان:

بروکراسی اداری باعث شد صادرکننده واکسن کرونا نباشیم/ ریاست جمهوری یک نهاد نیست بلکه یک سیستم است/ درباره علی لاریجانی توضیحی ندارم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت:چهار ماه زودتر می توانستیم به واکسن کرونا برسیم،دانش فنی واکسن را داشتیم اما بروکراسی اداری باعث شد عقب بیافتد.


 

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای داوطلب  در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، امروز چهارشنبه  ۲۹ اردیبهشت در باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری برگزار کرد.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: این ایام زمان انتخابات است و مسئله، انتخاب مردم است؛ مردم باید برای یک جایگاه مهم یک شخص مهم را انتخاب کنند و در این شرایط ارزشمندی کار رسانه ها بیشتر خودش را نشان می دهد.


بیشتر بخوانید:

پخش زنده نشست خبری امیرحسین قاضی زاده هاشمی در باشگاه خبرنگاران جوان


وی ادامه داد: مردم روایت رسانه ها را قبول می کنند و دولت ها با عملکرد مثبت و منفی با تصویر سازی رسانه ها ، به آن تصویر رای می دهند.

قاضی زاده اظهار کرد: رسانه ها ادراک جامعه را می سازند و می توانند شور انتخابات را بیشتر کنند. مجلس محل رجوع مردم برای مطالباتشان است. نمایندگان مجلس در مدت حضور در این پست حتی به مسائل کوچک شهرستانی هم اشراف پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه نماینده مجلس اشراف سرزمینی نسبت به کشور دارد، ادامه داد: تمام برنامه در هر زمینه ای به مجلس وارد می شود که نشانه اهمیت آن است.

نسل اولی ها عمرشان زیاد شده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما نسلی هستیم که کودکی خود را در انقلاب و نوجوانی را در جنگ گذرانده ایم و از نیمه جوانی در فعالیت های سیاسی اجتماعی وارد شده ایم. نسل اولی ها به یُمن اقدامات جامعه پزشکی عمری طولانی پیدا کرده اند.

این نماینده مجلس توضیح داد: اما نشانه اقدام مناسبی نیستیم. ما معتقدیم مشکل نظریه داریم و گفتمان انقلاب اسلامی وقتی می خواسته تبدیل به معماری شود بقیه معماری جمهوری اسلامی متناسب با جمهوری اسلامی شکل نگرفته و برخی از نهاد ها همچنان همان نهادهای قبل از انقلاب هستند و فقط بسیج انقلابی را داریم.

به گفته ی این نماینده مجلس، نظام تامین اجتماعی ما برای دهه قاجار است و نظام بانکی و سازمان برنامه و بودجه، کنکور، آموزش و پروزش هم همین وضعیت را دارند. با وجود اینکه انقلاب کرده ایم در روش اداره، انقلاب نکرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه با عوض شدن افراد این شرایط تغییر نمی کند و تفاوتی هم بین اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد، خاطر نشان کرد: مجموعه دولت ما سلام است زیرا سلام به ایران جدید و سلام به تازگی تغییر بنیادین است. بیشتر از اینکه کاندیدا باشم نماد یک طرز تفکر و جریان فکری انقلاب در سازوکار در اداره کشور هستم.

قاضی زاده گفت: سطح برنامه های من در حوزه دو دعوا در سیاست خارجی و داخلی نیست بلکه نوع حکمرانی باید تغییر کند. جمع خبرنگاران به دنبال سوالات جواب های نقطه زن هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد دولت در مهار کرونا توضیح داد: کرونا یک بیماری ویروسی نیست اگر این بیماری ویروسی بود نوع درگیری در کشورهای مختلف یکسان بود. اما در برخی کشورها کشته ها زیاد و برخی کم است. نوع ابتلا و کشتار در هند با چین متفاوت است. در کشورهای انگلوساکسون انگلیس یک شیوه و کانادا و استرالیا یک جور است. کرونا یک بیماری مدیریتی و اجتماعی و مربوط به سبک زندگی است. کرونا نشان داد آینده متعلق به چه کسانی است و نیست. فارغ از وزارت بهداشت، کرونا یک مدیریت جمعی می خواهد. مشکل این است که مدیریت کرونا در چند ماهه اول که تعیین کننده بود در دست وزارت بهداشت بود و نباید این مدیریت در اختیار وزارت بهداشت می بود.

بروکراسی اداری باعث شد صادرکننده واکسن کرونا نباشیم

وی توضیح داد: عدم اقتدار و عدم وجود یک مدل حکمرانی هوشمند که نگاه به آینده داشته باشد را نداشتیم و در مجموع عملکرد وزارت بهداشت را مطلوب نمی دانم. البته منظور من مدیریت است. ما چهار ماه زودتر می توانستیم به واکسن برسیم ولی بروکراسی طولانی باعث شد چهار ماه عقب بیفتیم و به ازای هر دوز واکسن ۱۵ هزار، چندین دلار هزینه می کنیم. امروز دست دنیا باید جلوی ما دراز بود نه ما. می توانستیم با فروش واکسن ۲۰ میلیون دلار فروش نفت را به دست بیاوریم. کرونا واقعیت ۳ تا ۵ ساله آینده است و یک مدیریت قوی می خواهد.

قاضی زاده درباره برنامه اش برای مدیریت کرونا گفت: حفاظت اجتماعی برنامه اول ماست، با سرمایه گذاری در شرکت های تولید کننده واکسن ،۱۸۰ میلیون دوز واکسن در سال نیاز داریم که با کاهش عارضه باید سبک اداری کشور تغییر کند.

مردم در رای دادن به عملکرد گذشته توجه کنند، نه شعارها/کسانی که میگویند اختیار نداریم و باز هم کاندید می شوند خائن اند

وی با بیان اینکه باید به جای شعارها به باورها توجه کرد،گفت: مردم در رای دادن به عملکرد گذشته توجه کنند و نه به شعارها. تمام کسانی که کاندیدا می شود رجل سیاسی و مذهبی هستند و اگر نباشند رجل سیاسی و مدیر محسوب نمی شوند. کسی که می داند اختیار وافی ندارد نباید نامزد شود. کسانی که می گویند اختیار نداریم و دوباره کاندید می شوند چرا وارد می شوند؟ اینها خائنان به ملت هستند و نقش اپوزوسیون را دارند. هدف آنها این است که از درون مخالفت کنند.

با آقای رئیسی در یک جبهه هستم/ عملکرد لاریجانی نشان می دهد اصلاح‌طلب است یا اصولگرا

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره کناره گیری به نفع آقای رئیسی گفت: خیلی جواب دادم، تکرار یک سوال چه ارزشی دارد؟ کسی که خودش را آماده نمی بیند پس چرا کاندیدا می شود؟ کسی که این آمادگی را ندارد وارد شود کار حرام انجام داده است، کسی می‌تواند کاندید شود که بداند اصلح است و برای انجام آن کار مناسب ترین است این که عده ای اصرار دارند ترکیب بندی کنند اشتباه است، در انتخابات جبهه بندی وجود دارد بله من و آقای رئیسی در یک جبهه هستیم.

قاضی زاده هاشمی درباره لاریجانی گفت: بنده نباید در این خصوص توضیح دهم، عملکرد خودشان مشخص می‌کند اصولگرا هستند یا اصلاح طلب.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ریاست جمهوری فردی نیست، رهبری حدیثی را می خوانند و مسئولان دست بسته هستند، امر اول این است که در خود ببینید صلاحیت دارید یا نه، در امر ریاست جمهوری کسی نمی‌تواند بگوید من صلاحیت دارم باید عموم مسائل کشور را بفهمد و لازم نیست در هر حوزه تخصص داشته باشد کسی که می‌خواهد راهبر باشد باید شناخت درست از کشور داشته باشد، نگاه مشخص برای اصلاح آن مسائل داشته باشد، تیم و برنامه روشن داشته باشد و بتواند مجموعه ای از مدیران را بسیج کند، در سطح دولت ۵۵۵ فرد نیاز است و یک شبه هم این موضوع محقق نمی شود، بنده درباره دیگران نمی توانم قضاوت کنم تعدادی از چهره های سیاسی تیم های خود را دارند و بنده کسی را قضاوت نمی کنم.


بیشتر بخوانید

پخش زنده نشست خبری امیرحسین قاضی زاده هاشمی در باشگاه خبرنگاران جوان


وی درباره بیانیه های نامزدهای مختلف، گفت: بنده بیانیه ها را نخواندم، ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر متفاوت است، در کشور ما رئیس جمهور مقام دوم کشور است و رئیس هیات وزیران است، بنابراین قانون اساسی کاملا وظایف را روشن کرده است، یکی می‌خواهد نامزد شود بعد بگوید که قبول ندارم که سیاست گذاری با رهبری است، این می‌خواهد رئیس جمهور کجا شود؟ مستقیم بگوید من سیستم‌ را قبول ندارم نه اینکه مردم را ناامید کنند این خیانت به ملت است و به نامزدها توصیه می‌کنیم در چارچوبی که قانون برای آن‌ها تعیین کرده عمل کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری مطالبات سهامداران بورس و راهکارهای عملی خود گفت: بنده در مقام نماینده مجلس که باید پیگیر احقاق حقوق مردم باشم، باید پیگیری می کردم و خود من هم هیچ نفعی نمی‌برم اما به عنوان نماینده مشهد تجربه تلخی در موسسه مالی اعتباری داشتیم، مسئله یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود، اما در بورس با ۲۰ میلیون نفر طرف هستیم، متاسفانه می شود خیلی از مسائل را گفت اما وضعیت خوبی رقم نخورد.

وی افزود: شکایتی تنظیم کردیم و در قوه قضاییه تشکیل پرونده دادیم و ۱۳۰ میلیارد تومان زیان پیش بینی کردیم، ۳ وکیل در کانون وکلا به صورت داوطلبانه و رایگان از حقوق زیان دیدگان دفاع می کنند و این فرآیند کمی طولانی است امیدواریم زودتر حکم شود. ۹۰ درصد بازار دست دولت است و اگر کسی در راس دولت باشد که با مجلس و قوه قضاییه همراه باشد، ۳ روزه این موضوع پیگیری می شود و یک سال است که مجلس و قوه قضاییه به دنبال آن است اما دولت مانع اقدامات ما می شود.

نظام خصوصی سازی درستی نداریم

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اینکه بیشتر بازار دست دولت است جای تاسف دارد؛ در کشور نظام خصوصی سازی درستی نداریم.

وی درپاسخ با این سوال که چرا از همان ابتدا که دولت دستور فروش سهام را به شرکت های دولتی داد کسی ورود نکرد؟ گفت: در توئیت هایی که زدم برخی از اسامی و شرکت های دخیل را منتشر کردم. مقام قضایی باید در این باره رسیدگی کند و این درحالیست که معاونت حقوقی بورس باید به این موضوع ورود می کرد‌. بورس سهل انگاری کرد و اگر اثبات شود باید با آنها برخورد شود.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه  اگر موضوعی قابل انتشار باشد این کار را می کنیم، در خصوص اینکه آیا حضور او در مجلس بهتر نیست، گفت: ۱۳ سال نماینده مجلس هستم و در موارد زیادی نقش داشتم اما بیشتر آنها اجرا نشده است. از اینکه قانون بنویسم خسته شده ام و اینکه قوه مجریه اجرا نکند درست نیست. قوه مجریه مرد اجرا می خواهد تا نقشه ها را اجرایی کند.

وی ادامه داد: مدیری مدیر خوب است که کننده باشد و کار انجام دهد.‌ نظام شایسته سالاری را کنار بگذارید و کار را انجام دهید مردم فکر می کنند از باند قدرت استفاده کردید. برخی ها فکر می کنند عصای موسی در دست دارد و می توانند مشکلات را حل کنند که درست نیست. اولین کاری که پس از ریاست جمهوری انجام می دهم بورس است.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره برنامه هایش برای سیاست خارجی بیان کرد: ساختار مذاکرات آمریکایی است. نظام با مذاکره موافق است و مذاکره موفق هم داشته ایم. قطعنامه ۵۹۸ با یک چشم پوشی مذاکره موفق است. البته آمریکایی ها یاد گرفته اند که میدان بازی بسازند و ما را به آن بیاورند. مدل اجرایی مذاکره مشخص شده است و باید زمان آن را به سود خودمان تغییر دهیم. قرارداد برای زمانی است که به کسی اعتماد نداشته باشی و اینکه تعيین کننده رییس جمهور آمریکا باشد به همین دلیل به تیم مذاکره کننده ای ایراد گرفتیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فضای انتخابات دو قطبی یا ۳ قطبی می شود، گفت: کسی مسئولیت آقای لاریجانی را به گردن نمی گیرد، دو قطبی شدن در شان مسئولان نیست و نباید دعوای قدرت داشته باشیم چه کسی می‌خواهد بار مسئولیت ۸۰ میلیون نفر را برعهده بگیرد که با دروغ و کلک به قدرت برسد، مسئولان و کاندیداها باید از برنامه های خود بگویند، من منتقد نظام آموزشی هستم بنده جراح هستم و می گویم ۱۳ سال درس خواندن اضافه است و می‌گویم میخواهم این را درست کنم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: باید نظام هدایت تحصیلی استعدادیابی داشته باشیم من میخواهم این نظام را ایجاد کنم، سربازی دیگر قدیمی شده است در دوره ای اقتصاد امنیت آور بود اما حالا کشوری که سرمایه اجتماعی داشته باشد امنیت دارد

وی گفت: باید از برنامه های خود بگویند نه اینکه یک مشت به این بزنند یک مشت به شخص دیگر، این در شان مسئولان نیست، ظاهر مردم باطن مسئولان است ما نباید در دام چند قطبی بیفتیم اما متاسفانه هرچیزی در کشور ما سیاسی می شود امیدوارم علیرغم اینکه روش خوبی در ثبت نام نداشتیم، مسیر اصلاح شود.

نایب رئیس مجلس افزود: بنده به کاندیداها نامه نوشتم و خواهش کردم دست از این‌ کارها برداریم هرکس توانایی های تیم خود و برنامه هایش را بگوید و به هم کمک کنیم اصلاح طلب و اصولگرا نداشته باشیم و همگی برای مردم خدمت کنیم.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: تیم جلودار ما باید حقوقی باشد نه دیپلمات که به سود ما باشد. با مذاکره مشکلی نداریم و نباید فرسایشی باشد. باید ۶ ماه زمان بگذاری و اگر تیم مقابل جواب نداد خدانگهدار. دیپلمات های واقعی ما در زمانی با کسانی صحبت کردند که کنونی ها نمی توانند انجام دهند و حتی با اجازه آنها ورود و خروج می‌کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اموال خود گفت: یک آپارتمان و ماشین دارم‌.‌ حقوق هم مشخص است و هزینه تبلیغاتی نکردم و قرار است دوستانم کلاه را در کوچه و محل ها بگردانند تا پول جمع شود.

قاضی زاده هاشمی درباره صحبت های دکتر روحانی درخصوص انتخابات گفت: اینکه آقای روحانی گفتند کاندیداها فحش بهم ندهند، دستشان درد نکند. حرف ایشان درست شد اما مردم حرفشان را باور نمی کنند چراکه در آخر دولتی این حرف را می زنند که با فحش دادن آغاز کردند، برگردید به سال ۹۶ حرف های ایشان در مناظره ها ببینید آیا شایسته رئیس جمهور کشور بود که به آن شکل صحبت کنند؟

وی درباره نظر خود درباره مصوبه جدید شورای نگهبان، گفت: تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است و طبق اختیارات خود موظف شده بود که شرایط حداقلی را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند و به وظیفه حداقلی خود عمل کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خونسردی و بی تفاوتی اینگونه مسئولین در مقابل مشکلات مردم حیرت آور است.
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اولا مردم خودمون هنوز واکسن تولید داخلی دستشون نرسیده نکنه میخواستی قبل از اینکه تاییدیه بگیره مجوز تزریقشو بدی
تو این پستایی که بودی تا الان دقیقا چه گلی به سر مردم زدی ؟؟؟؟؟؟ سه تا کار مفید و تاثیر گذار بگو
یه کاندید درست نداریم از اون 40 نفر همشون تبلیغاتن
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
درسته
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
تمام دنیا زدن تموم شد تازه اینا هنوز نساختن
Vatani
۲۱:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
میشه بگید تمام دنیا کیان ؟
حتما کشور های کوچیک اطرافمون رو میگی که جمعیتشان کلا ۵ ملیونه
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی نایب رییس مجلسی هیچ کاری از دستت بر نیومده
رئیس جمهورم بشی هیچکاری از دستت بر نمیاد
اودافظ شما
بقیه هم مث خودت هستن ازین لحاظ نگران نباش
هیچکدومتون هیچکاری از دستش نمیاد
سراشیبی هستیم با شیب تند ک توی مسیر هیچ درخت و گیاهی هم نیس
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما اگه دانشگاه علوم پزشکی درس خونده بودید با سیستم مزخرف و کند کمیته اخلاق!!! دانشگاه که بعد 3 یا 4 ماه تشکیل بشه یا نشه و با 1000 منت میگن وقت نکردیم بخونیم بعد من موندم چجوری نخونده تصویب شد

علوم پزشکی اصفهان بعد از 4 ماه عدم تشکیل طرح تحقیقاتی من تصویب کرد سال 91
واقعیت سیستم اداری هست متاسفانه
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما مردم خودتو واکسن بزن صادراتش پیشکش
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
امروز دستور بهتون عوض شده احمدی رد صلاحیته
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر موسوی هم در مناظره با احمدی نژاد پاسخ مناسبی می داد اینطور نمی شد روحانی پاسخ داده دستش درد نکند
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مشکلات مردم مشخص
راه حل مشخص
مشکل مردم شما مسیولین هستید
چرا که مردم داشتن زندگی خود می کردن،
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دکترجان موفق باشی متتهی در مجلس و نایب بودن هم کم نیست .
Mohammad fakhri
۱۷:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
به نظرم ارزش ایران کامل نیست ولی ۱۰% واقعا هست پس ارزش یک آدم ایرانی اندازه یک خانه ۲۰۰ متری است چون کج و کوله میباشد!
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه این حرف ها جنبه انتخاباتی داره واگرنه خیلی هاشون اصلا درست نیست. بروکراسی چی ؟ همه تولید کننده هدی واکسن‌هم تاییدیه های بین المللی رو پشت سر گذاشتن. ما هنوز واکسی نساختیم که تو ایران تایید نهایی بشه بعد می گیم چراصادر نکردیم؟!
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا وقتی متخصص نیستی میخواهی یک چیز بگی واکسن نساختیم ما داروشو هم ساختیم تمام روشهای اروپایی باعث افزایش سرین پروتئاز میشه که التهاب رو بالا میبره
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
فکر کنم این بروکراسی باعث شده تا سهام عدالت تا الان پرداخت نشه یا بخواد 3 مرحله ای بشه، وگرنه مسعولین پاک دست ما هرگز....