سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش سوزی انبار غیرمجاز در شیراز

یک انبار غیر مجاز در چهار راه خیرات شیراز دچار آتش سوزی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، گفت:  طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر از آتش سوزی گسترده در انبار تجهیزات اداری واقع در چهارراه خیرات داده شد.

او، بیان کرد: بیش از ۲۵ آتش نشان از شش ایستگاه در قالب تیم‌های عملیاتی متشکل از هشت خودروی اطفاء حریق، امداد و نجات و تانکر‌های آبرسان ظرف مدت ۲ دقیقه در محل حادثه حاضر و  عملیات اطفاء را آغاز کردند.

قانع، تصریح کرد: محل حادثه یک منزل مسکونی قدیمی با زیر بنای ۳۰۰ متر مربع و با سقفی شیروانی و پوشیده از تیر‌های چوبی بود که در منطقه‌ای مسکونی و  غیر مجاز به انبار نگهداری مبلمان اداری تغییر کاربری داده شده بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، ادامه داد: با حضور نیرو‌ها در محل حادثه، مشاهده شد که به دلیل حجم بالای مواد قابل اشتعال و  سرایت شعله‌های آتش به سقف چوبی این  ساختمان  سرایت کرده و کسی در داخل ساختمان نبوده، اما شدت حرارت و شعله‌های آتش به حدی بود که عملیات نفوذ و خاموش کردن آتش را با مشکلاتی مواجه کرد.

او، افزود: آتش نشانان با اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی خوب موفق شدند با تخریب بخشی از سقف و دیواره ساختمان به صورت آبرسانی سری از دو شیر هیدرانت واقع در محل حادثه آتش را به کنترل خود دربیاورند و از گسترش بیشتر جلوگیری کنند.

قانع، اضافه کرد:اطفاء این آتش سوزی سنگین که تمام انبار را در بر گرفته بود به  مدت ۳ ساعت به طول انجامید که و خسارت زیادی را در برداشت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، اظهار کرد: علی رغم هشدار‌های فراوان همچنان مشاهده می شود برخی افراد بدون در نظر گرفتن ایمنی جان شهروندان اقدام به تغییر کاربری برخی منازل کرده و از آن‌ها به عنوان انبار استفاده می‌ کنند و  مشاهده شده که در همین اماکن به دلیل نبود رعایت نکات انبار داری و نگهداری وسایل، حوادث گوناگونی رخ داده و خسارات جانی و مالی بیشماری را در بر داشته است.


او به همشهریان توصیه کرد، در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی و همزمان با دور شدن از محل حادثه مراتب را  از طریق تماس با تلفن ۱۲۵ به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز اطلاع دهند.

قانع، گفت: اطلاع رسانی آنی سهم بسزایی در کاهش خسارات حوادث در بردارد و عملیات لکه گیری آتش نشانان همچنان در این محل ادامه دارد و علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: آتش سوزی ، آتش نشانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.