سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بشقاب پرنده‌هایی که باد‌های شدید را همراه خود می‌آورند / ابر آلتوکومولوس را بشناسید+فیلم

کارشناس هواشناسی کوهستان گفت:آلتوکومولوس نوع ۴ ابری بشقاب پرنده مانند، لنزی شکل و حالت آئرودینامیکی دارد و تشکیل آن در ارتفاعات نشان دهنده وزش باد بسیار شدید است.

محسن هاشم نژاد در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشور اواخر هفته به خصوص در روز پنجشنبه ناپایداری‌هایی در ارتفاعات البرز و تا حدودی زاگرس خواهیم داشت.

او افزود: با توجه به این پیش بینی‌ها احتمال تشکیل ابر‌های کومولوس نوع ۱، کومولوس نوع ۲، کومولونیمبوس نوع ۳ یا cb۳، کومولونیمبوس نوع ۹ یا cb۹ در بعدازظهر روز‌های آخر هفته در ارتفاعات وجود دارد.

او با بیان اینکه برنامه ریزی‌های زمان و مکانی که در ارتفاعات حضور دارید را با رشد ابر‌های ذکر شده تنظیم کنید، ادامه داد: در برنامه‌های مختلف کوهنوردی از برنامه‌های خط الراسی که مدت زیادی در ارتفاعات هستید، برنامه‌های دره نوردی، صعود و فرود روی دیوار‌ها در ارتفاعات با طناب‌های طول بلند و در زمان‌های طولانی و برنامه‌هایی که قصد شب مانی در ارتفاعات را دارید حتما شرایط جوی را با دقت بیشتری مورد توجه قرار دهید.

هاشم نژاد با معرفی آلتوکومولوس نوع ۴که مانند بشقاب پرنده، لنزی شکل و حالت آئرودینامیکی دارد، گفت: وقتی ابر آلتوکومولوس نوع ۴ در آسمان تشکیل شود نشان دهنده وزش باد بسیار شدید هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.