سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهندس فارغ التحصیل آمریکا که یک دامدار خوشبخت است!

مهندس جوان هندوستانی که پس از استعفا از کارش در شرکت اینتل به کشورش بازگشته اکنون از دامداری در هند درآمد زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مانند بسیاری از همسالان خود در خانواده‌های طبقه متوسط «کیشور ایندوکوری» آرزوی تحصیل و کار در ایالات متحده آمریکا را داشت. جاه طلبی‌های دانش آموخته دانشگاه آی تی خاراگپور پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در رشته علوم و مهندسی پلیمر از دانشگاه ماساچوست در آمهرست و استخدام در شرکت اینتل به حقیقت پیوست.

با این حال کیشور پس از شش سال فعالیت در اینتل، متوجه شد که علاقه واقعی او  کشاورزی است. خانواده او که در هند بودند مقداری زمین در کارناتاکا داشتند و کیشور پس از بازگشت به هند و صحبت و مشورت با کشاورزان محلی کار در زمین خانوادگی را آغاز کرد. او علاقه داشت در زمینش خودش کار کند و برند خود را داشته باشد. در سال ۲۰۱۲ او ۲۰ گاو خریداری کرد و مزرعه دامپروری خود را در حیدرآباد هند راه اندازی کرد. او مستقیما شیر مورد نیاز مصرف کنندگان در شهر را تامین می‌کرد و کارش رونق گرفت.


بیشتر بخوانید


او در این باره گفت: «تصمیم گرفتم از شغلم استعفا دهم و به ریشه خودم (کشاورزی) برگردم. به همین علت به حیدرآباد برگشتم. متوجه شدم گزینه‌های محدودی برای تهیه شیر ارزان قیمت وجود دارد. می خواستم نه تنها برای پسرم و خانوادهام بلکه برای مردم حیدرآباد نیز تغییری ایجاد کنم.»

کیشور در سال ۲۰۱۶ برند رسمی خود با نام «مزرعه سید» که از اول نام پسرش «سیدهارت» گرفته شده بود ثبت کرد. اکنون او ۱۲۰ پرسنل دارد که شیر مورد نیاز ۱۰ هزار مصرف کننده را تامین می‌کنند و مدعی است درآمد سالیانه او حدود ۴۴ کرور روپیه (۴۴۰ میلیون روپیه) است.

گفتنی است؛ کیشور علاوه بر شیر، تحت نام برند خود پنیر، کشک و کره نیز تولید می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر کی رفته غرب میگه اونجا مدرک اصلا بدرد نمیخوره و ملاک فقط کاربلدیه