سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار اردبیل:

زمینه جذب علاقمندان به هنرستان‌ها فراهم شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: برای جذب دانش آموزان علاقمند به هنرستان و کار‌های کارگاهی باید زمینه مناسب فراهم شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: بیش از ۷۰ درصد از دانش آموزان در رشته علوم تجربی کنکور شرکت می‌کنند و بقیه نیز در رشته‌های علوم انسانی و ریاضی به رقابت می‌پردازند که قبولی در این رشته‌ها خیلی پایین بوده و در صورت عدم قبولی در کنکور افسردگی در این سنین از دانش آموزان را به دنبال داشته است.

او با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی در رشته‌های فنی و کارگاهی از ضروریات است، افزود: باید ذهنیت دانش آموزان و اولیای آن‌ها نسبت به مراکز فنی حرفه‌ای تغییر کند و برای اشتغال زایی فارغ التحصیلان هنرستان‌ها کلاس‌های آموزشی و آگاهی دهی برگزار شود.

معاون سیاسی استانداری اردبیل تصریح کرد: امروزه تربیت نیرو برای کار‌های یدی و تولیدی در هنرستان‌ها براساس جامعه هدف از ضروریات است و بیشتر بیکاران فارغ التحصیل در رشته‌های تجربی و انسانی هستند در صورتی که بیشتر فارغ التحصیلان فنی برای خود شغل ایجاد کرده اند.

ندایی ادامه داد: آموزش و پرورش نباید از اهداف آموزشی فاصله بگیرد و دانش آموزان بر اساس علاقمندی رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند و با اجبار نمی‌توان در تحصیل و اینده موفقیت قابل قبول را کسب کرد.

او بیان کرد: می‌توان در تربیت نیروی انسانی برای تولید قطعات خودرو و هوشمند سازی که نیاز جامعه است اقدام کرد ودر راستای توجیه و تفهیم خانواده‌ها نیز برنامه ریزی مدون صورت گیرد.

معاون سیاسی استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه جهت تامین اعتبار لازم املاک مازاد آموزش و پرورش شناسایی شود گفت: فروش املاک مازاد آموزش و پرورش می‌تواند در بحث تامین بودجه عمرانی به این اداره کمک کند و شناسایی املاک و فرایند شناسایی باید طبق نظریه کارشناسان شناسایی و تبدیل به احسن شود.

ندایی ادامه داد: تغییر کاربری املاک مازاد از سوی شهرداری‌ها و هزینه مایحتاج هنرستان‌ها در اولویت قرار گیرد و در شهر‌های بزرگ شهرداری‌ها و استانداری برای تغییر کاربری کمک می‌کنند.

او ضمن تقدیر از آموزش و پرورش اظهار کرد: این اداره کل در ایام کرونایی و فضای سخت این بیماری تلاش کرد حداقل در قالب برنامه شاد دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند و در خانه‌های خود بصورت غیر حضوری همانند سایر نقاط کشور تحصیل خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.