سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال؛

۵ میلیارد تومان برای طرح توسعه بیمارستان امیرالمومنین (ع) اسدآباداختصاص یافت

نماینده مردم اسدآباد در مجلس از گرفتن اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای بازسازی بیمارستان امیرالمومنین (ع) اسد آباد در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،بیمارستان امیرالمومنین (ع) بعنوان اولین بیمارستان اسدآباد در اوائل دهه ۶۰ آغاز به کار کرد و در طی سال‌ها با تحولاتی زیاد دارای بخش‌هایی گوناگون شد.

این مرکز به‌علت قرارگرفتن در راه کربلا و استان‌های غربی کشور پذیرای بیماران زیادی از مسافران، مخصوصا زائران اربعین بود و سال ۹۶ بود که با تکمیل مرحله جدید بیمارستان قائم (ع) این مرکز به‌علت فرسودگی و تعمیر کلی تعطیل شد.

بیمارستان امیرالمومنین (ع) اما پس از تعطیلی فقط شاهد تغییراتی ظاهری و تبدیل شدن به مراکز مختلف همچون درمانگاه،معاونت آموزشی دانشکده،کتابخانه،خوابگاه،سالن غذاخوری دانشجویان و این اواخر مرکز ۱۶ ساعته ی کرونا بوده است.

در روزهای اخیر خبری جدید و مهم از این مرکز منتشر شده که بر مبنای آن مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای ساخت مرحله جدیددریافت شده است.

در همین رابطه دو گفت‌وگوی جداگانه با کیومرث سرمدی،نماینده و اسلامعلی مولوی،معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد انجام داده ایم.

کیومرث سرمدی،نماینده شهرستان در این باره گفت: این طرح دارای اعتبار و ردیف بودجه ملی است و پنج میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه برای دریافت مجوز سختی های زیادی متحمل شدیم بیان کرد:در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی شهرستان که با حضور آقای صیدایی انجام شد ایشان قول اختصاص اعتبار از منابع مالی استان در همین سال ۱۴۰۰ را دادند.

نماینده اسد آباد تصریح کرد:از دانشکده علوم پزشکی انتظار داریم بدون فوت وقت اقدامات لازم همچون کارهای مطالعاتی و انتقال بخش‌های موجود به مکانی جدید را آغاز نماید و ما نیز در مجلس و بودجه سال بعد تلاش خواهیم کرد اعتباری ویژه برای این طرح جذب کنیم  و همچنین تلاش خواهیم کرد از نهادهای حمایتی مثل ستادفرمان اجرای امام (ره )نیز کمک بگیریم.

سرمدی در پایان گفت:عمده نگرانی ما مجوز کمیسیون ماده ۲۳ بود که به لطف خدا دریافت شد.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی شهرستان نیز گفت:گرفتن مجوز کمیسیون ماده ۲۳ نیاز به موافقت ده مسئول سازمان برنامه و بودجه دارد که به لطف خدا و با مرارت زیاد انجام شد.

اسلامعلی مولوی بیان کرد:موافقت این موضوع به‌معنای آغاز مسیر برای ساخت یک طرح ملی است که به آن از ردیف‌های ملی بودجه تعلق خواهد گرفت.

او ضمن تشکر از مسئولان شهرستان افزود:در حال حاضر پنج میلیاردتومان بودجه به این طرح تعلق گرفته و ما نیز در نخستین گام با پیمانکار پروژه(شرکت مادرتخصصی)صحبت کرده ایم و در هفته آینده کارشناسان این شرکت در اسدآباد حضور خواهند یافت.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی شهرستان ادامه داد:برآورد ما برای بودجه ساخت این مرکز ۱۴۳ میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۴ است که به اتمام برسد.

مولوی اضافه کرد:از سال آینده در ردیف‌های ملی برای این طرح ،بودجه اختصاص خواهد یافت.

او درباره انتقال مراکز فعلی موجود در بیمارستان امیرالمومنین (ع) نیز گفت:تکلیف این موضوع به علت اهمیت پروژه در آینده نزدیک مشخص می‌شود تا عملیات طرح آغاز شود.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی شهرستان در پایان گفت: در مرحله جدید بیمارستان امیرالمومنین (ع) به  ۱۲۸ تخت بیمارستانی مجهز خواهد شد.

طرح توسعه این  بیمارستان در سه طبقه شامل بخش‌های عمومی مثل داخلی و زنان و جراحی و قلب و مغزواعصاب و اورژانس اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.