سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

اقدامات شهرداری اصفهان در بنت سیستان و بلوچستان اثرگذار است

موهبتی گفت: روش کاری که شهرداری اصفهان در شهرستان بنت در جنوب سیستان و بلوچستان برای هم پیوندی و خواهرخواندگی با خود آغاز کرده یک کار الگویی خوب و معنا و مفهوم آن کاملاً اثرگذار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با شهردار اصفهان اظهارداشت: در حوزه تولید و نقش‌آفرینی در مقوله اقتصاد، حوزه فرهنگی و تولید علم و دانش استان اصفهان دارای نقش به‌سزایی در کشور بوده است.

او با بیان اینکه اصفهانی‌ها نقش‌آفرینی‌های فراوانی در ایجاد و جهش زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان داشته‌اند افزود: هم‌اینک در حوزه هاسب و مجموعه موسسات دیگر خیران این استان نقش ایفا کرده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه وقتی خیران به این استان می‌آیند و بعضی از مشکلات را می‌بینند برنامه‌های موثری را تدوین خواهند کرد گفت: از جمله این برنامه‌ها ایجاد مطالبه‌گری در سطح ملی،جلب توجه مسولان و بهره‌مندی از توان فکری انسان‌های توانمند و خیر برای منطقه است.

او  با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در حوزه شهرداری‌ها بسیار اثرگذار است خاطرنشان‌کرد: اقدامات خوبی که در حوزه فعالیت شهرداری اصفهان انجام شده می‌تواند در شهرهای سیستان و بلوچستان نیز انجام شود.

موهبتی با بیان اینکه اصفهانی‌ها در حوزه امنیت سیستان و بلوچستان نقش‌آفرین بوده‌اند تصریح کرد: پارسال یکهزار و ۲۰۰کلاس تحویل آموزش‌وپرورش این استان شد اما سرانه آموزشی ما تنها از ۳.۲ به ۳.۳ افزایش داشته زیرا رشد دانش‌آموزی در این منطقه چهار درصد و رشد کشوری ۰.۶ درصد است.

او  با اشاره به اینکه سرانه تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان یک و در کشور این میزان ۲.۵ است اظهارداشت: در بودجه ۱۴۰۰ اتفاق مبارک و خوبی افتاده زیرا بودجه این استان از سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان رسیده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح‌کرد: اقدامات انجام شده در بندر شهید بهشتی، راه‌آهن، ایجاد ۲مرز رسمی ظرف مدت ۶ ماه، نیروگاه بادی میل نادر و طرح ۴۶هزار هکتاری امیدآفرینی در استان کرده است.

انتهای پیام/ع



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.