سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره فرش سازمان صنعت لرستان خبر داد؛

تولید ۱۲ هزار مترمربع فرش دستباف در لرستان

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۲ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش دستباف پارسال توسط بافندگان تولید شده است.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۲ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش دستباف پارسال توسط بافندگان خانگی و ۱۲۰ کارگاه مجاز استان تولید شده است.

محمد مهدی ایلامی افزود: در این استان ۱۲۰ کارگاه قالی بافی دارای مجوز با یکهزار و ۲۰۰ نفر قالیباف فعال است و علاوه بر این ۱۰ هزار نفر قالیباف در استان دارای کارت مهارت هستند.

او با اشاره به بیمه قالیبافان در این حوزه تصریح کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر از فرش بافان استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و ۱۳ هزار نفر هم برای بیمه روستائیان و عشایر معرفی شده اند که پیگیری‌های لازم برای بیمه این افراد در حال انجام است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه نقشه فرش لری تهیه شده است عنوان کرد: این نقشه در اختیار کارگاه‌ها قرار گرفته است و توسط بافندگان توانمند استان اجرا می‌شود.

ایلامی بازار فروش را مهمترین مشکل قالیبافان لرستان برشمرد و بیان کرد: قالیبافان، فرش‌های تولیدی را رج به رج با نقش و نگار‌های مختلف می‌بافند، اما در هنگام فروش با مشکلات بازاریابی روبرو می‌شوند که پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکلات در دستور کار قرار دارد.

او گفت: سال گذشته ۱۰۰ فقره تسهیلات به ارزش یک میلیارد تومان به فرش بافان استان پرداخت شد و ۵۵ کارگاه به مرکز ملی فرش معرفی شدند تا بتوانند تسهیلات مورد نیاز را به عنوان سرمایه در گردش دریافت نمایند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: طی سال‌های اخیر قیمت مواد اولیه تولید فرش افزایش بسیاری داشته است و تلاش می‌شود با حمایت‌های لازم بتوان این هنر دیرینه را در استان حفظ کرد.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.