سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح گردشگری اوان پیوست زیستی محیطی دارد؟

مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: منطقه نمونه گردشگری اوان برای اجرای طرح هایش حتما باید مطالعات طرح جامع داشته باشد که بخشی از آن پیوست زیست محیطی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی استان در گفت و گوی خبر ۲۰ گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران، دریاچه اوان جزء مناطق نمونه گردشگری ست.

او افزود: به شدت مراقب میراث ملی هستیم تا برای آیندگان حفظ شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، طرح گردشگری اوان در مرحله اول در پنج هکتار خارج از حریم در حال اجراست که طبق مصوبه هیئت وزیران از ارائه یا پیوست مطالعات زیست محیطی معاف است.

خزائلی درباره فراینده اجرای طرح هم گفت: انتخاب سرمایه گذار از سال ۹۸ با انتشار آگهی به صورت ملی در چندین مرحله با حضور نمایندگان دستگاه‌ها از جمله منابع طبیعی، محیط زیست و استانداری به صورت قانونی آغاز شد.

مدیر گروه بازرسی تولید و توسعه اداره کل بازرسی که مهمان اینترنتی خبر ۲۰ بود، درپاسخ به سوال مجری که آیا این طرح نیاز به پیوست زیست محیطی دارد یا خیر گفت: پیوست زیست محیطی از الزامات این طرح است که رعایت نشده است.

کبابیان گفت: نظارت تیم بازرسی با اجرای طرح گردشگری در دریاچه اوان، شروع شد و بررسی‌ها نشان داد مجریان بدون پیوست زیست محیطی کار را شروع کرده اند.

او اضافه کرد: در همین زمینه و در راستای اجرای بند ج ماده ۱۱ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، اداره کل بازرسی نامه هشداری به دستگاه‌های زیر ربط ابلاغ کرده است.

مدیر گروه بازرسی تولید و توسعه اداره کل بازرسی گفت: باید در این طرح ضوابط فنی و پروتکل‌های زیست محیطی رعایت شود در غیر این صورت با این سرمایه گذاری موافقت نمی‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.