سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیوزویک: ارتشی سرّی در درون پنتاگون وجود دارد

مجله خبری نیوزویک آمریکا در گزارشی از تشکیل نیروی مخفی در یک دهه گذشته در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجله خبری نیوزویک آمریکا در گزارشی به قلم «ویلیام آرکین» (WILLIAM M. ARKIN) از تشکیل بزرگترین نیروی مخفی جهان خبر داد که در یک دهه گذشته در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شکل گرفته است.

تعداد نیرو‌های این ارتش سرّی ۶۰ هزار نفر اعلام شده است که بسیاری از آن‌ها تحت عناوین و اسامی پوششی فعالیت می‌کنند. تعداد این نیرو‌ها بیش از ۱۰ برابر عوامل مخفی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) است.

این نیرو‌ها هم در لباس رسمی نظامی و هم به صورت لباس شخصی، هم در داخل آمریکا و هم خارج از این کشور، هم در دنیای فیزیکی و هم در دنیای مجازی و آنلاین، هم در قالب کسب و کار‌های خصوصی و هم در قالب شرکت‌های مشاوره‌ای ماموریت انجام می‌دهند، حتی بعضی وقت‌ها در قالب شرکت‌هایی فعالیت می‌کنند که برند‌های خانگی هستند.

افزایش شدید جنگ سایبری در پنتاگون باعث شده است که روزانه هزاران جاسوس در قالب شخصیت‌های جعلی همان عملیات‌های شنیعی را انجام دهند که آمریکا کشور‌های روسیه و چین را بابت آن‌ها مورد شماتت قرار می‌دهد!

گزارش اختصاصی نیوزویک از این دنیای سرّی، نتیجه دو سال تحقیق و بررسی بیش از ۶۰۰ مورد از سوابق کاری (رزومه)، ۱۰۰۰ مورد آگهی استخدام، درخواست‌های متعدد در قالب قانون آزادی اطلاعات و مصاحبه‌های متعدد با کسانی است که یا عضو این نیرو هستند و یا اینکه در وزارت دفاع آمریکا از افراد تصمیم گیرنده به حساب می‌آیند.

فعالیت این ارتش سرّی مطلقا تحت هیچ مقرراتی قرار ندارد و کنگره آمریکا نیز تاکنون درباره فعالیت آن هیچ جلسه استماعی برگزار نکرده است. اقدام ارتش آمریکا در ایجاد چنین نیروی مخفی بسیار بزرگی باعث می‌شود که قوانین آمریکا، کنوانسیون ژنو، قوانین ارتش و اصل پاسخگویی در آمریکا زیر سوال برود.

بیش از ۱۳۰ شرکت خصوصی با هزینه سالیانه بیش از ۹۰۰ میلیون دلار در عملیات‌های مخفیانه این ارتش سرّی، نقش آفرینی می‌کنند. این شرکت‌ها فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند که شامل موارد ذیل می‌شود:
- جعل اسناد
- پرداخت صورتحساب‌ها و مالیات‌های افرادی که تحت اسامی مستعار فعالیت می‌کنند
- ساخت دستگاه‌های نامرئی برای عکاسی و شنود فعالیت‌ها در دور‌ترین نقاط خاورمیانه و آفریقا

در ادامه این مقاله آمده است: «نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا» بیش از نیمی از نیرو‌های این ارتش سرّی را تشکیل می‌دهند. 

«کارشناسان اطلاعات نظامی، خبرچین ها، ماموران ضد اطلاعات و حتی زبانشناسان» از لحاظ تعداد جمعیت دومین بخش پرتعداد از این نیرو‌ها را تشکیل می‌دهند که شامل هزاران نفری می‌شوند که به صورت پوششی فعالیت می‌کنند تا از افشای هویت واقعی‌شان خودداری کنند.

در ادامه این گزارش به جزئیات بیشتر درباره فعالیت این ارتش سرّی اشاره شد. در بخش پایانی این گزارش ماجرا‌هایی از زندگی افرادی تشریح شده است که با هویت جعلی و اسامی مستعار به عنوان مامور مخفی پنتاگون فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.