سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماهشهر صاحب آزمایشگاه تست سلولی-مولکولی شد

آزمایشگاه تست سلولی-مولکولی در بندر ماهشهر با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آزمایشگاه تست سلولی-مولکولی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شورای راهبردی پتروشیمی احداث و تجهیز شده است.

او افزود: با راه‌اندازی این مرکز، بندر ماهشهر به پنجمین شهرستان دارای آزمایشگاه سلولی-مولکولی در استان خوزستان تبدیل شد و از این پس نیازی به ارسال تست‌های پی‌سی‌آر به مرکز استان وجود ندارد.

بندری با بیان اینکه زمان پاسخ‌دهی به تست‌های انجام شده از ۴۸ ساعت به همان روز کاهش پیدا می‌کند و در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه تست‌ها مشخص می‌شود، اظهار داشت: در این آزمایشگاه علاوه بر ویروس کرونا، همه ویروس‌ها مانند هپاتیت، ایدز و میکروب‌هایی که در محیط کشت عادی قابل پرورش نیست از جمله؛ میکروب سل و مایکوباکتری‌های نوگونه که نیازمند محیط‌های کشت خاص هستند قابل تست و آزمایش است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این مرکز دارای کاربرد‌های فراوان است و علاوه بر تست‌های ویروسی و میکروبی، آزمایش‌های مربوط به جرم‌شناسی، انگشت‌نگاری و دیرینه‌شناسی در این آزمایشگاه قابل انجام است، ادامه داد: در زمینه آزمایش پی‌سی‌آر، تست‌های کرونا به صورت رایگان در مراکز ۱۶ ساعته بندر ماهشهر انجام و برای تشخیص به این آزمایشگاه ارسال می‌شود.

این آزمایشگاه سلولی مولکولی از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و با همکاری شورای راهبردی صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر در بیمارستان نفت شهرک بعثت راه‌اندازی و به نام «شهید رضا واشنگ» از شهدای مدافع سلامت این شهرستان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.