سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان‌ مطرح شد؛

۸۴ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ بومی/ ورود دسته جات جدید ملخ در هفته های آتی

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: بنابر آخرین آمار ۸۴ هزار هکتار مبارزه علیه آفت ملخ بومی در ۱۴ استان کشور صورت گرفته است.

سعید معین مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار حدود ۱۵ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی صورت گرفته و همواره پایش و مراقبت در ۱۰ استان در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه خبری از حمله ملخ صحرایی نیست، افزود: طی ۲ تا ۳ هفته آینده این احتمال وجود دارد که یک تا ۲ دسته ملخ از سمت عراق، اردن و سوریه وارد استان خوزستان و سپس ایلام شود و همواره آمادگی برای مبارزه علیه این آفت وجود دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست‌.

معین ادامه داد: گرچه برآورد دقیقی در خصوص مبارزه علیه ملخ صحرایی به سبب تغییر سطح مبارزه نمی‌توان داشت، اما این احتمال وجود دارد که سطح مبارزه به ۴۰ تا ۵۰ هزار هکتار برسد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه ملخ بومی بیان کرد: تاکنون ۸۴ هزار هکتار مبارزه با انواع ملخ بومی صورت گرفته و همواره پیش بینی می‌شود که سطح مبارزه به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار هکتار برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به آنکه از اواخر اردیبهشت جهت باد به سمت کشور ما کمتر و بیشتر به سمت هند و پاکستان است، از این رو احتمال حمله گسترده به کشور وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه تاکنون حمله ملخ‌های صحرایی خسارتی به باغات و مزارع وارد نکرده است، بیان کرد: با کمک ستاد بحران، سازمان مدیریت مشکلی در خصوص مبارزه علیه ملخ صحرایی نداریم و قبل از آنکه ملخ وارد مزارع و باغات شود، در مراتع و بیابان از بین می‌روند.

معین ادامه داد: با توجه به آنکه بخشی از ملخ‌ها در عربستان به علت سرما و یخبندان اخیر از بین رفتند، بخش دیگر هم به عراق و اردن وارد شدند که طی یک تا ۲ هفته آینده به استان‌های جنوبی کشور وارد می‌شوند و سپس به سمت هند و پاکستان می‌روند.

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در پایان با اشاره به اینکه کمبودی از لحاظ اعتبار برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی نداریم، تصریح کرد: در اسفند ۱۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص و بین استان‌ها توزیع شد و همواره درخواست اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای فصل بهار داشتیم که پیش بینی می‌شود، سازمان مدیریت طی هفته‌های آتی ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان از این میزان را در اختیار ما قرار دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
اکثرمیدیران کارمفید ومؤثر ی درارتباط با کارهای محوله به آنها درطول این چهل سال انجام نداده وآینده نگری درمورد برنامه های نداشته اند!!! ازجمله مدیریت آب وخاک وجنگداری وتأمین آب آشامیدنی وجلوگیری ازکمبود آب و.....!؟! ونتیجه ی این مدیریتها راامروز مشاهده می کنیم که مشکلات زیادی رابرای مردم ایجاده کرده!؟! فرونشستن زمینها درمحدوده مسکونی، ازبین رفتن جنگلها، کمبود آب آشامیدنی و..