سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲۵ درصدی موجودی پرونده در دادگستری میبد

رئیس دادگستری شهرستان میبد گفت: در دوسال گذشته با کار جهادی ۲۵ درصد از موجودی پرونده‌های دادگستری شهرستان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا حسین بیکی، رئیس دادگستری میبد، گفت: با اقدامات پیشگیرانه و ارجاع پرونده‌ها به شورا‌های حل‌اختلاف و تلاش برای برقراری صلح و سازش بین طرفین ورودی پرونده‌ها به دادگستری ۲۵ درصد کاهش و خروجی پرونده افزایش داشته است.

او با بیان این که میبد جزو شهرستان‌های پرجمعیت استان است و به تبع آن ورودی پرونده‌ها به دادگستری این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستان‌های تابعه مرکز استان بالاتر است، یاداور شد: تأیید بیش از ۹۵ درصدی آرا با توجه به آرا صادره از این مرجع در دادگستری میبد نشان از اتقان آراء در این شهرستان دارد.

حسین بیگی در مورد اقدامات پیشگیرانه دادگستری شهرستان نیز گفت: سعی شد در عرصه پیشگیری از وقوع جرم نسبت به مکان‌های که باعث ایجاد جرائم و پرونده‌های حقوقی می‌شود، اقدام شود به عنوان نمونه اقدامات موثری در زمینه صیانت از خانواده در شهرستان مانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی صورت گرفته که منجر به توقف رشد پرونده‌های طلاق در شهرستان شده است.

رئیس دادگستری شهرستان میبد از اقدام به راه‌اندازی مرکز جامع حمایت از کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده طلاق در شهرستان خبر داد و افزود: این مرکز در حال تجهیز و در شرف راه‌اندازی است.

حسین بیگی یکی از موضوعات مهم در اختلافات خانوادگی را با توجه شیوع کرونا و افزایش استفاده از فضای مجازی، آسیب‌های مربوط به استفاده نامناسب از فضای مجازی برشمرد و ادامه داد: استفاده بیش از اندازه از فضای مجازی باعث کاهش ارتباط و گفتگو در خانواده و گاهاً توهم خیانت در بین خانواده‌ها شده که رفع این مسئله نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی در جامعه است.

او همچنین از نیروی انتظامی خواست تا با توجه به انتشار برخی عکس‌های مربوط به آرایشگاه‌های زنانه شهرستان در فضای مجازی، نظارت بر چنین اماکنی را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.