سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی :

۱۵ اکیپ بنیاد مسکن خراسان شمالی به مناطق زلزله زده اعزام شدند

علی محمدی گفت: ۱۵ اکیپ بنیاد مسکن برای ارزیابی میزان خسارت‌های ناشی از زلزله بر واحد‌های مسکونی به مناطق زلزله زده شهرستان‌های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی  گفت : این نیرو‌ها با استقرار در مناطق زلزله زده ضمن ارزیابی مناطق میزان خسارت واحد‌های مسکونی، خدمات بازسازی اعم از تشکیل پرونده، صدور مجوز پروانه ساخت و سایر خدمات مورد نیاز را در محل ارایه می‌دهند.


بیشتر بخوانید 


او اضافه کرد: پس از بررسی میدانی و ارزیابی از میزان خسارت‌های ناشی از زلزله با همکاری مردم کار آوار برداری ناشی از خرابی این حادثه برای شروع عملیات ساخت و ساز در این مناطق از سوی بنیاد مسکن با همکاری مردم در حال انجام است.

محمدی از زلزله زدگان شهرستان‌های مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در استان خراسان شمالی خواست تا بخشی از مصالح ساختمانی ناشی از ریزش آوار که می‌تواند مورد استفاده انباری باشد را پیش از شروع عملیات آوار برداری جمع آوری کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی افزود : همچنین مردم باید نسبت به ایمن سازی چاه‌ها به خصوص فاضلاب‌های خانگی نیز پیش از شروع عملیات آوار برداری اقدام کنند تا آوار براری با سرعت بیشتری انجام شود.

او با اشاره به تاثیر مثبت مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در مناطق روستایی استان خراسان شمالی گفت: ایمن سازی این واحد‌های مسکونی موجب شد تا در سه زلزله سال‌های اخیر اکثر این واحد‌ها ایمن باشند و کاهش آسیب به واحد‌های مسکونی در زلزله اخیر نیز ناشی از مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستاییان در سنوات گذشته بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی در مورد پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان گفت: پیگیری‌ها برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان شهرستان‌های سه گانه (جاجرم، مانه و سملقان و گرمه) که براثر زلزله ۵.۵ ریشتری روز گذشته خسارت دیدند، در حال انجام است.

محمدی افزود : پس از ابلاغ میزان تسهیلات و چگونگی پرداخت و دریافت آن اطلاعات کافی در اختیار زلزله زدگان قرار می‌گیرد و قطعا نیز دولت در این ارتباط کمک‌هایی را به این خسارت دیدگان خواهند داشت.

او اضافه کرد: علاوه بر آن خدمات مربوط به آواربرداری، صدور پروانه ساختمانی، نظارت و نقشه‌برداری‌ها برای بازسازی مناطق خسارت دیده از زلزله دیروز در سه شهرستان استان رایگان است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستا‌های اطراف را لرزاند و طبق آخرین گزارش در این زلزله به یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در بیش از ۴۷ روستا خسارت وارد شد.

همچنین براثر این زلزله افزون بر ۲۱۲ واحد مسکونی روستاییان نیز به طور ۱۰۰ درصد تخریب شد.

استان خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل‌های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل‌ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می‌دهند موجب وقوع زمین لرزه‌های مخرب می‌شوند.

مهم‌ترین گسل‌های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می‌کند.

گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

براساس آمار‌های موجود در سده اخیر ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.