سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث ایستگاه استاندارد هواشناسی در هشترود

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: ایستگاه استاندارد و بروز هواشناسی در هشترود احداث و راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، دولتی مهر مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی در هشترود با بیان اینکه اطلاعات هواشناسی باید درست و شفاف باشد گفت: متاسفانه ایستگاه قبلی هواشناسی شهرستان هشترود در محل غیر مناسب و غیر استاندارد بود و اطلاعات درستی را نشان نمی‌داد.

او گفتد: تصمیم گرفته شد با زمینی که در اختیار این اداره کل در محوطه بیمارستان امام حسین (ع) هشترود گذاشته شده است با صرف هزینه ۷۰۰ میلیون تومان ایستگاه دیجیتال هواشناسی تا شهریور ماه امسال احداث شود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی  با بیان اینکه میزان بارش‌های استان آذربایجان شرقی  در سال آبی امسال  از ۲۰۵ میلی‌متر گذشت افزود: میزان بارش سال آبی امسال  در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پارسال در بلند مدت حدود ۲۶ درصد معادل ۶۶ میلی متر کاهش دارد به طوری که میانگین بارش در سال آبی پارسال در این بازه زمانی ۲۷۸ میلی متر ثبت شده است.

دولتی مهر گفت: بارش یک سال کامل آبی در استان آذربایجان شرقی ۳۱۹.۸ میلی متر است و تاکنون در این بازه زمانی حدود ۶۳.۶ درصد از بارش سال آبی امسال تامین شده است.

او گفت: از اول مهر پارسال  تاکنون در هشترود ۲۱۴ میلیمتر باران باریده است که باید ۳۶۶ میلیمتر بارش داشتیم، ولی متاسفانه ۴۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

امینیان فرماندار هشترود هم گفت: این شهرستان با وجود قدمت و سابقه دیرین خود و قطب کشاورزی بودن متاسفانه تاکنون اداره هواشناسی ندارد و این کم لطفی در حق هشترود است.

امینیان افزود: گذر ۶۵ کیلومتر آزاد راه پیامبر اعظم (ص) از هشترود و وجود ۸ ایستگاه راه آهن در این حوزه ضرورت درستی و بروز بودن اطلاعات هواشناسی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.