سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد؛

پرداخت خسارت ناشی از شیوع کرونا به واحد‌های تولیدی برای اولین بار در ایران

سلیمانی گفت:پرداخت خسارت ناشی از شیوع کرونا به واحد‌های تولیدی اولین بار در نظام بیمه ای ایران انجام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی برای واحد‌های تولیدی ایجاد شد که بسیاری از آن‌ها هنوز ادامه دارد. دولت مسئولیت این مشکلات را به دوش کشیده و برای رفع مشکلات در تلاش است. یکی از دغدغه‌های صنعت بیمه ایجاد محصولی بیمه‌ای در راستای کمک به مردم در مقابل با کرونا است. هدف نظام بیمه‌ای حفظ کرامت انسانی است.

وی گفت:در زمان انعقاد قرارداد بیمه باید مبلغی که از طرف مردم پرداخت می‌شود به میزانی باشد تا در زمان حادثه بتواند خسارت ایجاد شده را جبران کنند. شرکت بیمه تعاون در جبران خسارت ناشی از توقف کسب و کار طرحی را ارائه کرده که مورد تایید بیمه مرکزی قرار گرفته است. این بیمه نامه به نفع مشاغل کشور قرار گرفته و می‌تواند با پرداخت مبلغی منصفانه خسارت مناسبی پرداخت کند.

او گفت: شرکت بیمه تعاون با همراهی بیمه ایران و بیمه مرکزی در راستای کمک به واحد‌های صنفی تلاش کرده است. افرادی که بیمه نامه دارند و در تعطیلات کرونا با افت فروش مواجه شدند، می‌توانند خسارت خود را دریافت کنند. در پرداخت خسارت به تعطیل یا نیمه تعطیل بودن واحدها توجهی نشده است. نکته جالب توجه ثبت این کار در نظام بیمه‌ای جهان است که با نام ایران به جهانیان معرفی شد. از ابتدای همه گیری کرونا و از اسفند ۹۸ پرداختی‌های خسارت های ناشی از کرونا انجام شده است.

سلیمانی بیمه را حافظ کرامت انسانی دانست و گفت: ما می‌توانیم با نظام بیمه‌ای تعهدی را ارائه کنیم که بسیاری از مشکلات را حل کند. هر شرکت بیمه‌ای می‌تواند در هر سال محصول بیمه‌ای جدیدی ارائه کند. در سال ۱۴۰۰ هم محصول بیمه‌ای جدیدی ارائه خواهد شد.شرکت‌های بیمه‌ای تلاش زیادی در مقابله با کرونا دارند.

سلیمانی در جمع خبرنگاران درباره بی اطلاعی اصناف از وجود بیمه توقف کسب و کار اظهار کرد: من بار‌ها از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها اطلاع رسانه‌ای کرده ام. باید ما و رسانه‌ها تلاش بیشتری برای اطلاع رسانی داشته باشیم. امیدوار هستیم موج جدید کرونا آغاز نشود، اما از این به بعد اطلاع رسانی‌ها بهتر از گذشته خواهد بود.

او درباره علت عدم پیگیری از اصناف گفت: فکر می کنم رسانه‌ها بهترین مراکز اطلاع رسانی هستند، اما ممکن است لازم باشد با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها هم در ارتباط باشیم.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای گفت: با توجه به این که برای شرکت‌های بیمه‌ای جنرال میزان سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومان و برای بیمه اتکایی ۲۵۰ تومان بود و تورمی که در کشور ایجاد شرکت‌های بیمه با مشکل ظرفیت نگهداری مواجه می شدند یعنی نمی‌توانستند بیمه نامه صادر کنند. پیشنهاد افزایش سرمایه ما توسط دولت تایید شد تا تمام شرکت های بیمه‌ای جنرال به ۳۰۰ میلیارد تومان و شرکت‌های اتکایی به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه دهند. همه شرکت‌ها تا پایان سال برای این موضوع زمان خواهند داشت. برخی شرکت ها از ۲ تا ۴ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داشتند.

او بیان کرد: سرمایه صندوق بیمه حوادث طبیعی با سرمایه ۵۰ میلیارد تومان توسط دولت تصویب و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است و به زودی شروع به کار خواهد کرد.

سلیمانی گفت: اعلام کردیم که اگر شرکت‌های جدید به دنبال احداث شرکت های بیمه ای باشند، می‌توانند ثبت نام کنند. متقاضیان زیادی داشتیم که با توجه به توانگری، قدرت مالی و سامانه‌های نرم افزاری بررسی شدند. تا امروز ۴ شرکت مجوز دریافت کردند و به زودی شروع به کار می‌کنند. امیدوار هستیم با این فضای کسب و کار ایجاد شده رقابت سالمی بین واحد‌های بیمه ایجاد شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، بیمه مرکزی ، خسارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سلام
۱۱:۵۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
پول را به میلیاردرها میدهند ،در حالی که کارگاه‌های کوچک ضرر کرده اند،این است عدالت!!!