سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشاء برنج ۸۱ درصد از شالیزار‌های گیلان

شالیکاران گیلانی تاکنون ۸۱ درصد از شالیزار‌های خود را نشاء کرده اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،   سیدعلی موسوی ،  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به همت شالیکاران گیلانی  تاکنون ۱۹۴ هزار هکتار از شالیزار‌های استان معادل ۸۱ درصد آن نشاء شده است.

او ،  با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در هنگام خزانه گیری و مدیریت آب، نشاء کاری در استان رضایت بخش بوده است ، افزود: تاکنون ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان ماشینی کشت شده است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان،  با اشاره به ضرورت توجه شالیکاران به کشاورزی ماشینی تصریح کرد: کاهش هزینه ها، بالارفتن سرعت کشت و کار برنج، بهبود راندمان تولید و حمایت از سلامت کشاورزان از مهمترین دستاورد‌های کشاورزی ماشینی است.

همچنین اکبرزاده ، مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۷۱ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان در داخل شبکه از آب سدسفید رود و بقیه خارج از شبکه، از آب رودخانه ها، آب بندان‌ها و چاه‌ها بهره‌مند هستند.

او  از شالیکاران خواست تا پایان اردیبهشت نشاء شالیزار‌های شان را انجام دهند.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار، رتبه نخست کشور از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه بیش از ۳۱۷ هزار شالیکار همه ساله از اوایل فرودین کشت و کار برنج را در گیلان آغاز می‌کنند، تصریح کرد:بیشترین شالیزار‌های گیلان در شهرستان‌های رشت و صومعه سرا واقع است.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.