سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه خودرو؛

مقایسه دنا پلاس توربو با آریزو ۵ + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو دنا پلاس توربو و آریزو 5 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، دنا پلاس توربو با آریزو 5 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.      

معرفی دنا پلاس توربو:

دنا پلاس توربو، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۵۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۱۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به  روکش چرمی با دوخت قرمز مجهز به کلید‌های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغ ‏های سقفی جلو و عقب، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، تنظیم زاویه نور چراغ‏های جلو از داخل اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به  طرح جدید آینه ‏های جانبی، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد، تنظیم شیشه بالابر‌های جلو و عقب برقی، شیشه‏‌های سولار (ضد اشعه مضر UV)، تریم تک رنگ (مشکی)، قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیره‌های درب‌ها به رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه درب‌ها، تودوزی مخمل، کف پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و آرم توربو، دسته دنده طرح جدید با گردگیر با دوخت قرمز است.

معرفی آریزو ۵:

آریزو ۵، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۱۵۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۱ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۸۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی یا CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۸ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم نمایش میزاد باد لاستیک‌های TPMS، استارت بدون کلید، سیستم ورود بدون کلید، ۴ شیشه بالابر برقی، تنظیم برقی آینه‌ها، کروز کنترل، سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور عقب، چراغ‌های LED و وضعیت رانندگی ECO اشاره کرد.

خودرو
دنا پلاس توربو آریزو 5
کشور سازنده
ایران چین
سال (طراحی)
1396 2015
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1650سی سی 1499سی سی
حداکثر قدرت
150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 116 اسب بخار در 6150 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
215 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه 141 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 سرعته دستی 5 دنده دستی یا CVT
شتاب 0 تا 100
10 ثانیه 13 ثانیه
حداکثر سرعت
205 کیلومتر در ساعت 185 کیلومتر در ساعت
وزن
1262 کیلوگرم 1229 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4559 طول - 1720 عرض - 1460 ارتفاع 4532 طول - 1814 عرض - 1487 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2671 میلیمتر 2650 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.9 لیتر در هر صد کیلومتر 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 48 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 5
ترمز و پایداری
ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكي خنك شونده - ترمز عقب ديسكي ABS – EBA – سیستم ضد لغزش TCS – سیستم پایداری الکترونیکی ESP – سیستم کمکی HHC
کیسه هوا
4 عدد (راننده و سرنشين جلو و جانبي) کیسه هوا برای سرنشینان جلو – جانبی و پرده ای (برای مدل فول)
سیستم صوتی
داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و بلوتوث موبايل - بلندگوهاي جلو و عقب - توییتر قابلیت پخش MP3 – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان – صفحه نمایش 7 اینچی لمسی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
کوروش
۲۰:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
زیاد خودتونو درگیر نکنید هر جفتشون چینی هستند
داشتن دوتا خودروی چینی رو مقایسه میکردن
علی
۲۱:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
موتور اریزو ۵ ۱۴۸ اسبه. در ضمن دنا همون سمنده . قابل مقایسه نیست با اریزو ۵
وحید
۲۰:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اولا که این کجاش مقایسه بود؟!
دوما که کلاس فنی و طراحی آریزو ۵ که در سطح معیارهای جهانی هست رو با تکنولوژی عهد بوق دنا مقایسه می‌کنن؟ من تیگو ۷ دارم آریزو ۵ و دنا پلاس هم اطرافیان دارند و سوار شدیم. دو بار به موتور دنا فشار بیاری یاتاقان میزنه
محمد
۲۲:۱۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ببخشید شما اگر واقعا مطلع بودین. باید میدونستین دنا شاتون نمیزنه و سری اول سورن توربو بود که برطرف شد! یاتاقان نیست برادر شاتونه!
عدالت
۱۹:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اریزو 5 الان چند سال هست که با موتور توربو با قدرت 148 اسب بخار و گیربکس 6 دنده اتوماتیک داره عرضه میشه چرا با مدل 2015 این خودروکه مال 6 سال پیش هست مقایسش می کنید
ناشناس
۱۳:۰۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
گیربکس خنگ و موتور سنگین بیخود
سعید
۱۲:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
من خودم آریزو ۵ دارم ، قبل از اینکه این ماشین رو بخرم این دو را مقایسه کردم .از نظر شتاب و قدرت، دنا پلاس توربو کمی بهتر است ولی از نظر ظاهر و نیز راحتی راننده و سرنشین ها از جمله سرنشین جلو آریز ۵ خیلی بهتر است.
هادی
۱۲:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام.
چیزی رو که تجربه رانندگی باهاش نداشتی رو قضاوت نکن.
من ماشین چینی داشتم ام وی ام ماشین ایرانی واقعا خیلی بهتر از چینیه
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودروهای چینی رو با خودروهای ایرانی مقایسه میکنید
الحق که دیوونه تشریف دارین معلومه که خودروهای چینی
بهترن از خودرو های ایرانی خودروهای چینی شرفت دارن به
خودروهای ایرانی
ya
۰۱:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایی ما مردم چ گناهی کردیم که باید پول بهترین ماشین هارو بدیم بابت این لگنها
یعنی از عراق هم کمتریم پسره با نصف پول ماشین من لندکروز سوار میشه تاااااازه راضی هم نیست از ماشینش
محمد
۲۳:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
حیف پول برای ماشین های ایرانی . استهلاک و هزارتا چیز دیگه رو درنظر گرفته .
اومدید مقایسه توربو با غیر توربو رو زدید .
حیف پول برای ماشین ایرانی .
جنس بدنه بهترین ماشین ایرانی رو با بدترین ماشین چینی مقایسه کنید .
خیلی چیزها دستتون میاد .
علی
۱۳:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
گیربکس خنگ بی حال. کجای این موتور و گیربکس شتاب ۱۰ ثانیه ایی میده؟ خودم تست کردم و واقعا بیخوده.
ناشناس
۲۲:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
دنا . همون سمند هست که یکم تغییرش دادن . با کمترین ایمنی و خیلی زشت . خب مسلما آریزو بهتره به روز و طراحی شکیل
قریشی
۲۲:۴۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اولا دنا پلاس در حالت عادی و غیر آزمایشگاهی هیچ موقع قدرت 150 اسب بخار رو تحویل نمیده ضمنا مصرف دنا و دنا پلاس در بهترین حالت در سیکل ترکیبی کمتر از ده لیتر نیست ...
محمد
۲۲:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقا نداری سوار نشدی نظر نده. من اتومات دنا دارم مصرف شهری ۷ تا ۸ است و جاده ۵ تا ۶. چراعلکی نظر میزارید؟
حبیب
۲۲:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر دو مزخرفن، دوج چلنجر سه دنده 1972 سیصد اسب بخار قدرت داره، کمی از این قدرت موتور ضعیف آن هم با توربو، خجالت بکشید
ناشناس
۲۲:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
لعنت به هر دوتاشون
جواد
۲۱:۳۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
آریزو 5 صد شرف داره رو ماشینای مزخرف ایرانی
ناشناس
۲۰:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
والا من عاشق دنا پلاسم و اینکه قیمت هاشون هم خیلی متفاوت دنا صد تومن شایدم بیشتر ارزونه
اسی
۲۰:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
درست دنا جز محصولات وطنه ولی جانبدارنه ننویسزد
ناشناس
۲۰:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ماشین فقظ تویوتای ژاپن تمام
یه لندکروز دارم داره خاک می خوره
ناشناس
۲۰:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ماشین فقظ تویوتای ژاپن تمام
ناشناس
۱۷:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
توربور با غیر توروبو مقایسه میکنید ؟؟
یه قیمت تو بازار هر دو کشور هم میزاشتید نسبت به درآمد مردم و اصلا اینکه بعد چند وقت تحویل میدن و خدمات بعدشون چطوره و .... بازم میگم شما دناپلاس توربو رو با یه ماشین غیر توربو مقایسه کردید
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
دنا بهتر نیس؟؟؟ شما ها که اخیرا گذاشته بودین ایمنی پراید وانت از آریزو۵ بیشتره
محمد
۱۵:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
این مشخصات آریزو تنفس طبیعیه نابغه ها ، آریزو توربو ۱۴۷ اسب بخاره و شتاب ۱۰ و قدرت موتور بالاتره ، ۷ دنده اتومات هست
ناشناس
۲۰:۳۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
همیشه همینطور بوده ، خودرو های آبکی و مزخرف شرکتهای ایرانی رو تو بوق و کرنا میکنن و با کم کردن عرضه و باقیمتهای کذایی و نجومی میفروشن . خودروهای چینی هم رده با خودروهای ایرانی همیشه یه سروگردن بالاتر بوده و استهلاکشونم خیلی کمتره ،
حمید
۲۳:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
صرفا بخاطر قیمت این مقایسه رو انجام دادن. وگرنه آریزو۵ توربو حدود ۵۵۰ و دناپلاس توربو اتومات حدود ۴۳۰ قیمتشه