سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت:

سرمایه‌گذاری‌ صنعتی در سیستان و بلوچستان ۱۳۰درصد افزایش یافته است

شهرکی گفت: مجموع سرمایه‌گذاری‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۶ هزارو ۴۸۰ میلیارد ریال بوده که هم‌اینک به ۱۵ هزار میلیارد ریال یعنی ۱۳۰ درصد رشد در این حوزه رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، داود شهرکی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت در پنج حوزه کلی وظیفه اجرایی دارد اظهارداشت: در  دوره هشت ساله دولت تدبیر و امید در چند شاخص به صورت کلی ارزیابی می‌شویم که یکی از آن‌ها شاخص میل به سرمایه‌گذاری است.

او با بیان اینکه سند ما برای میل به سرمایه‌گذاری مجوزهای صنعتی و معدنی است و هر چه این تعداد بیشتر باشد میزان میل سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان بیشتر است افزود: در ابتدای دولت یازدهم تعداد این مجوزهای صنعتی یکهزارو ۱۳۰ مورد بود که هم‌اینک با یکهزار و ۴۱۹ مورد حدود ۲۵ درصد رشد در تمایل به سرمایه‌گذاری در این استان اتفاق افتاده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه اشتغال ۱۰۲ نفر شاغل در ابتدای دولت بود که هم‌اینک ۱۴۸ هزار نفر شاغل در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از بازار، صنعت و معدن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ذخایر کشف شده ابتدای دولت ۸۰ میلیون تن این ذخایر در سیستان و بلوچستان شناخته شده بود که هم‌اینک نزدیک به یکهزارو ۳۰۰ میلیون تن با ۲۰ درصد رشد رسیده است.

شهرکی با بیان اینکه در حوزه معادن ۱۱۶ معدن در ابتدای دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان بوده که هم‌اینک این تعدا به ۳۸۰ مورد افزایش یافته است تصریح کرد: در مقایسه کشوری سهم این استان از میانگین صنعت در کشور حدود ۱.۵ درصد بوده در حالیکه شاخص جمعیت این استان ۳.۲ است و باید در حوزه اقتصادی به میانگین کشوری نزدیک شد.

او بیان کرد: پارسال حدود ۸۰ پروانه صنعتی در حوزه‌های مختلف صنایع معدنی، فلزی، شیمیایی و غذایی سیستان و بلوچستان صادر شد که ۳۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این موارد بوده و افزون‌بر یکهزار نفر اشتغال در این مجوزهای صنعتی اتفاق افتاده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان اظهارداشت: بیش‌از ۱۰ طرح صنعتی مانند فولاد چابهار، بافت بلوچ(بافندگی)، کارخانه سیمان تیس، کارخانه کاشی، تولید پودر و کاتد مس، فرآوری منیزیت و تولید گاز فشرده هدف‌گذاری شده که امسال و سال آینده تعیین تکلیف می‌شود.

او با اشاره به نقش سیستان و بلوچستان در اقتصاد کشور گفت: تولید ۸۰ درصد تور ماهیگیری کشور، تولید قطعات ریل راه‌آهن(۴۰ درصد پایند ریل راه‌آهن)، ۱۲ درصد نیاز کشور در سموم دفع آفات کشاورزی و تولید افزون‌بر ۱۶۰ میلیون قوطی کنسرو ماهی برابر با ۳۰ درصد نیاز کشور و ۳۰ درصد پاکت سیمان نیاز کشور نمونه‌هایی از نقش این استان در اقتصاد کشور هستند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.