سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار فوتی‌های کرونا در فارس همچنان بالا / جان باختن ۲۴ هم استانی دیگر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۲۴ هم استانی دیگر بر اثر بیماری کرونا طی روز گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را ۴ هزار و ۴۰۵ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدروح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۸۷۷ هزار و ۴۳۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۵۴ هزار و ۹۰۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۱۰۰ هزار و ۳۲۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۶۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۲۶۹ هزار و ۵۶۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۶۶۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۷۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

اودر ادامه با اعلام جان باختن ۲۴ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را ۴ هزار و ۴۰۵ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۴۵ هزار و ۳۹۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با این هشدار که متاسفانه چند روزی است شاهد تردد و حضور افراد به ویژه نوجوانان و جوانان در تجمعات سطح شهر و مناطق پُرتردد هستیم که اصول بهداشتی، فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند، تاکید کرد: همه ما در برابر حفظ سلامت و جان خود و اطرافیانمان مسئول هستیم.

حسینی با تاکید بر این مسئولیت اجتماعی که نباید سلامتی و جان عزیزانمان را به خطر بیاندازیم، از مردم خواست تا شیوه نامه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و ضدعفونی و شستشوی مرتب دست‌ها را فراموش نکنند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.