سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرادی:

سیر نزولی بیماری کرونا شکننده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مردم باید همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، در غیر اینصورت سیر نزولی بیماری شکننده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در استان سیر نزولی دارد، اما این روند می‌تواند شکننده باشد.

او گفت : سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ به گونه‌ای است که می‌تواند ثابت شده و یا افزایش یابد لذا مردم باید همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

مرادی افزود : باید اطلاع رسانی و آموزش در راستای افزایش آگاهی بخشی و حساسیت مردم به رعایت دستورالعمل ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد.

او افزود : واکسیناسیون کرونا در استان با دقت و سرعت عمل بالا و بر اساس دستورالعمل تعیین شده از سوی وزارت بهداشت در حال انجام است.

مرادی ادامه داد : تزریق واکسن کرونا برای دانشجویان پزشکی و پرستاری از اولویت‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا است و تمهیداتی اندیشیده شده که این دانشجویان در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

او افزود : درصورتیکه دانشجویان را تا پایان تابستان واکسینه کنیم، امکان اینکه برگزاری کلاس‌ها در مهر ماه به صورت حضوری برگزار شود وجود خواهد داشت.

مرادی گفت : سعی ما بر این است که دانشجویانی که ترم آینده دوره بالینی را می‌گذرانند و در ارتباط مستقیم با بیماران خواهند بود به زودی واکسن کرونا را دریافت کنند.

او گفت : تلاش می‌کنیم در واکسیناسیون عمومی کرونا علاوه بر تقسیم بندی سنی، درصدی از سهمیه واکسن به مشاغل پر خطر و مشاغلی که ارتباط بیشتری با مردم دارند اختصاص یابد که در صورت تصویب در ستاد ملی کرونا به طور قطع اجرایی خواهد شد.

مرادی افزود : روند اجرای واکسیناسیون در تمام شهرستان‌ها و مراکز رصد می‌شود و همه باید با تمام توان در این زمینه فعالیت کنند و واکسیناسیون با سرعت و دقت بیشتری انجام گردد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.