سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام خبر داد؛

حریق ۱۸ هکتار از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست ایلام در سال گذشته

ابدالی گفت: سال گذشته ۱۸ هکتار از مراتع تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان دچار حریق شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ، غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در جلسه وبینار با دبیران و اعضای سمن‌های محیط زیستی شهرستان آبدانان که با موضوع پیشگیری از حریق در عرصه‌های طبیعی برگزار شد اظهار داشت: قسمت‌هایی از منطقه حفاظت شده دینارکوه آبدانان، چون بیشتر در بخش‌های صعب العبور قرار دارد از حساس‌ترین مناطق مستعد آتش سوزی استان به شمار می‌آید و باید با همکاری و همراهی مردم و دوستداران محیط زیست، از وقوع حریق در این منطقه پیشگیری شود.

ابدالی در ادامه براستفاده از ظرفیت سمن‌های محیط زیستی در حراست از محیط زیست تاکید کرد و افزود: مردم برای حفاظت از منابع خدادادی و انفال الهی تلاش کنند.

او  ایجاد آتش بر، تجهیز خودرو‌های ستادی و شهرستانی به رودفایر، تهیه دمنده، تشکیل ۱۵ اکیپ نیروی واکنش سریع، تشکیل ستاد پیشگیری از وقع حریق با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، هماهنگی با سمن‌های مردم نهاد محیط زیستی و آموزش‌های لازم به مردم از طریق صدا و سیما را از جمله اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست در پیشگیری و اطفاء حریق در عرصه‌ها برشمرد.

ابدالی اضافه کرد : در سال گذشته ۹ فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان رخ داد که بر اثر این آتش سوزی‌ها ۱۸ هکتار از عرصه‌ها و مراتع تحت مدیریت این اداره کل دچار حریق شد.

انتهای پیام / غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.