سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان باختن ۲۵۶ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در اردبیل

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۲۵۶ نفر در استان اردبیل در سال ۹۹ بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک نخستین، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همزمان با هفته جهانی ایمنی راه‌ها که از ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد نامگذاری شده گفت: براساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در دنیا جان خود را در تصادفات ترافیکی از دست می‌دهند و تلفات ناشی از تصادفات، هشتمین عامل مرگ در جهان و اولین عامل مرگ و میر در رده سنی ۵ تا ۲۹ سال شناخته شده است.

او افزود: در کشورمان نیز سالانه حدود ۱۶ هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده و بیش از ۳۵۰ هزار نفر در تصادفات، مجروح می‌شوند که علاوه بر تعلقات روحی فراوان، هزینه‌های ناشی از تصادفات ترافیکی، ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌نماید و قریب به ۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور، صرف جبران هزینه‌های مستقیم تصادفات می‌گردد که در استان اردبیل نیز ۲۵۶ نفر در سال ۹۹ بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: بر اساس اعلام فرمانده پلیس راهور ناجا، سرعت غیرمجاز، عامل مستقیم ۲۳ درصد تصادفات کشور است و در افزایش شدت دیگر انواع تصادفات نیز نقش قابل توجهی دارد.

نخستین گفت: هر روز درصد قابل توجهی از افراد به بهانه‌های مختلف سرعت مجاز را در معابر درون شهری و راه‌های برون شهری رعایت نمی‌کنند که در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، شانس زنده ماندن عابری که با یک خودرو تصادف می‌کند در بهترین شرایط فقط ۲۰ درصد است و تنها ۵ درصد کاهش در سرعت متوسط حرکت خودرو‌ها می‌تواند باعث کاهش ۳۰ درصدی در تصادفات منجر به فوت گردد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.