سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد ؛

جشنواره علامه حلی بشارت دهنده حرکت پرشتاب حوزه

آیت الله حسینی بوشهری در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی این جشنواره را بشارت دهنده حرکت پرشتاب حوزه دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، در آیین اختتامیه جشنواره علامه حلی، گفت: این جشنواره بشارت دهنده حرکت پرشتاب حوزه است.

آیت الله حسینی بوشهری آموزش پژوهش محور را نیاز امروز حوزه‌های علمیه دانست و افزود: حوزه با پژوهش است که جان تازه می‌گیرد و این پیامی است که باید به حوزویان انتقال داده شود.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث اخیر در افغانستان و فلسطین اشغالی جهان اسلام را عزادار این بی‌رحمی نسبت به مسلمانان دانست.

آیت الله حسینی بوشهری جهل و نادانی و قساوت قلب عده‌ای که بویی از انسانیت نبرده اند را علت این مصائب خواند و افزود: تخریب قبور ائمه بقیع آغازگر حرکتی جاهلانه بود که نتیجه آن حوادث کنونی شد.

او به مقاومت ملت فلسطین در مقابل دد منشی‌های رژیم صهیونیستی هم اشاره کرد و افزود: به لطف این مقاومت فسطینی‌ها که روزی با سنگ در مقابل ظلم اسرائیل می‌ایستادند امروز با موشک‌های برَّنده تل آویو را به لرزه انداخته اند.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی با اشاره به ارسال بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت: ۵۷۸ اثر در بخش استانی و ۵۳ اثر در سطح کشور حائز رتبه شدند که در آیین اختتامیه از آن‌ها تجلیل شد.

حجت الاسلام محمد صالح مازنی افزود: پانزده اثر از ۵۳ اثر برگزیده بخش کشوری جشنواره علامه حلی به محققان و پژوهشگران قم اختصاص یافته است.

او گفت: فقه و اصول، فقه حقوقی، ادبیات عرب، تاریخ اسلام و علوم حدیث از جمله محور‌های مقالات ارسالی به این جشنواره است.

دبیر جشنواره علامه حلی افزود: این جشنواره با بخش ویژه حوزه‌های علمیه جامعه گذشته حال و آینده از آبان ۹۹ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ آماده دریافت آثار پژوهشگران است.

مراسم اختتامیه این جشنواره به علت شیوع کرونا به صورت مجازی از هیئت آنلاین و لایو حوزه علمیه خواهران و به صورت حضوری با حضور محدود افراد در حوزه علمیه خواهران قم برگزار شد.

جشنواره علامه حلی از سال ۱۳۸۷ با هدف تقویت روحیه پژوهش و شناسایی نخبگان حوزوی کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.