سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت خرس قهوه‌ای به دامان طبیعت

یک قلاده خرس قهوه‌ای که دو هفته پیش بر اثر برخورد با خودرو‌های عبوری در محور اسلام آبادغرب - کرمانشاه مجروح شده بود، پس از دو هفته تیمار و مراقبت ویژه در دامان طبیعت رهاسازی شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : قلاده خرس قهوه‌ای نر و بالغ بوده که بر اثر برخورد با خودروی ماکسیما در محور اسلام آبادغرب – کرمانشاه دچار شکستگی از ناحیه دست شده بود.

او گفت : از همان ساعات اولیه حادثه، محیط بانان و دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست در محل حادثه حضور یافتند و نسبت به بررسی موضوع و اقدامات لازم برای نجات خرس قهوه‌ای اقدام کردند.

او افزود: بلافاصله عملیات بیهوشی بر روی خرس قهوه‌ای توسط دامپزشک محیط زیست صورت گرفت و نسبت به جابجایی حیوان مذکور به مرکز قرنطینه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای مداوا اقدام شد.

یاوری افزود: پس از دو هفته تلاش شبانه روزی و مراقبت ویژه بوسیله محیط بانان و تزریق دارو‌های آنتی بیوتیکی به حیوان مجروح شرایط لازم برای رهاسازی خرس قهوه‌ای پس از بهبودی کامل محیا شد و سرانجام این حیوان روز گذشته در زیستگاه اصلی خود رهاسازی و به آغوش طبیعت بازگشت.

او گفت: استان کرمانشاه یکی از زیستگاه‌های مهم خرس قهوه‌ای در غرب کشور است که ضروریست رانندگان وسایل نقلیه هنگام تردد به ویژه در طول شب سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا از بروز چنین حوادثی برای حیات وحش جلوگیری شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.