سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنیه: اراده مقاومت بیش از تصور دشمن است

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد ما اراده و توانایی مقاومت بیش از تصور دشمن را داریم و آنچه رخ داده یک نقطه عطف در نبرد برای بازپس‌گیری حقمان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقلبه نقل از روزنامه الاخبار لبنان، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد اراده و توانمندی مقاومت بیش از آن چیزی است که دشمن باور دارد، آنچه که تاکنون اتفاق افتاده است، تحول بزرگ در نبردی بزرگ جهت بازپس گیری حق ماست، ما در نبرد برای آزادی در مرحله حساسی قرار داریم.

او در گفتگو با الاخبار با بیان این مطلب افزود: با توجه به اتفاقات میدانی، راه حل مشکل باید با جانفشانی مردم فلسطین و رشادت‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی همخوانی داشته باشد.

هنیه افزود: مقاومت به واکنش های خود علیه متجاوز ادامه خواهد داد، رفتار مقاومت بر این مبنا نیست که، چون آسیب ضربات دشمن به غیر نظامیان است باید آرام‌تر و با طمانینه‌تر پاسخ دهد به ویژه اینکه خانواده‌های شهدا و همه آنانی که از این کشتار نجات یافته اند خواستار تداوم مقاومت و رویارویی با دشمن هستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: نبردی که غزه با آن روبروست، مانور برای رسیدن به خواسته‌های این بخش از فلسطین نیست که شانزده سال در محاصره قرار دارد، بلکه نبردی برای حمایت از قدس به عنوان اصلی‌ترین محور آرمان فلسطین است. آنچه هم که تاکنون رخ داد، اعم از انتفاضه ساکنان قدس و آبادی‌های مجاور، مجاهدت اهالی کرانه باختری و درگیری‌های گسترده با اشغالگران در صد‌ها منطقه از فلسطین، خشم مردم در تمامی اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸، همه و همه گویای آن است که فلسطین در بعد جغرافیایی، سیاسی و میدانی به همدلی و وحدت رسید و قدس همچون گذشته همچنان، دلیل اصلی هر نبرد و رویارویی است.

جهان امروز هم فهمید که قدس عنوان اصلی درگیری با اشغالگران است، این شهر با توجه به ویژگی‌هایش و با توجه به قداستش برای مسلمانان و مسیحیان، موجب شد تا موضوع آزادی خواهی ملی به موضوعی تبدیل شود که نه تنها به اعراب و مسلمانان، بلکه به همه جهانیان آزاده ارتباط دارد.

او تصریح کرد: جهان با چشمانش قدرت نظامی مقاومت در نوار غزه را دید، آن‌ها دیدند که توانمندی ما رژیم غاصب را فلج کرد تا مجبور شود بسیاری از ساکنان اراضی اشغالی را در محدودیت نگه دارد و فعالیت فرودگاه‌ها و بنادر را تعلیق کند. این‌ها دستاورد‌هایی است که علنی شد و توانست در ارتباط مقاومت به قدس نقشی مستقیم ایفا کند، این قدرت رو به رشد نظامی، از امروز به بعد موضوع قابل توجهی است.

هنیه در ادامه خاطر نشان کرد: نبرد امروز، به صهیونیست‌ها و جهانیان ثابت کرد، قدس موضوعی گذرا نیست، چون قلب برنامه ملی فلسطین است، موضوعی است که توانست بار دیگر سبب وحدت و همدلی مردم فلسطین در جای جای سرزمین تاریخیشان شود، نبرد امروز توانست هر آنچه را که اشغالگران از زمان آغاز اشغالگری تا به الان در پی تحمیلش بوده‌اند، فرو افکند تا همگان در این موضوع که همزیستی اشغالگران غاصب با مردمی مظلومی که سرزمینشان اشغال و حقشان پایمال شده است به تردید برسند، همانگونه که واکنش‌های فلسطینیان و غیر فلسطینیان ثابت کرده است مردم فلسطین در این نبرد تنها نیستند بلکه حامیان گسترده‌ای در اراضی عربی و اسلامی دارند، در این میان هماهنگی جوانان با قضیه فلسطین واقعا اتفاق بزرگی است.

او گفت: از این پس با توجه به دستاورد‌هایی که داشته‌ایم، تحولات راهبردی را رصد می‌کنیم و شاهد خواهیم بود که جهان عرب و اسلام سرزندگی خویش را بازخواهد یافت و برای بازگرداندن اعتبار به آرمان فلسطین، به عنوان قضیه مرتبط به آزادی خواهی ملی، با آزاداندیشان جهان در تعامل خواهد بود. دنیا نیز در چنین شرایطی پیگیر واکنش‌های داخلی فلسطین، کشور‌های مجاورو تحرکات مردمی در عرصه جهانی است و همه این موارد بر روند برنامه‌های مقاومت برای رسیدن به آزادی اثر بخش خواهد بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: جهان به ویژه غرب به سرکردگی آمریکا باید درک کند که چه اتفاقی رخ داده است، دنیا باید تحولات بزرگی را که در میدان رخ داد مطالعه کند، آنان وظیفه دارند از امروز به بعد با مردم فلسطین معامله دیگری داشته باشند، حتی ملزم به آنند که با جنبش‌های مقاومت به عنوان جنبش‌هایی که برای آزادی خواهی ملی تلاش می‌کنند تعامل داشته باشند و در تصمیمی نهایی این جنبش‌ها را از فهرست جنبش‌های تروریستی جدا کنند. غیر منطقی است که غرب به تمایلات و مطالبات آزادی خواهانه یک ملت پشت کند، چون این ملت پشتوانه‌ای تاریخی دارد و با پشتوانه مردمی ده‌ها سال با اشغالگری مبارزه می‌کند.

او در سخنانش درباره تحولات میدانی گفت: گردان‌های عزالدین القسام و فرماندهان نظامی اش در شرایط ممتازی به سر می‌برند، ما امروز شاهد تحولی شگرف در بخش توانمندی‌ها و اندیشه‌های مقاومتیم، ما میزان رشد کارکرد فرماندهی نظامی مقاومت را برای جهانیان عیان کرده ایم، این کاری است که گروه‌های مقاومت این روز‌ها درحال انجامش هستند. همگان شاهد یک جنگ فکری بزرگند، جنگی که در آن مقاومت فلسطین توانمندی‌هایش را در ارائه ابتکارات، عمل به تاکتیک‌های مناسب و تدوین سناریو‌های پویا جهت تعامل با روند کار اثبات کرد و این تحولات آثار بزرگی در آینده خواهد داشت. در مقابل آنچه دشمن انجام می‌دهد جنایاتی مستقیم علیه غیر نظامیان اعم از کودکان و زنان است و این از نگاه ما بیانگر شکست و افزایش بحران در سازماندهی نظامی و امنیتی دشمن در برابر مقاومت است.

اسماعیل هنیه درباره رایزنی‌های سیاسی خود گفت، با طرف‌های مختلفی درمصر، قطر، روسیه و سازمان ملل متحد در ارتباطیم، حرف ما این است که آنچه رخ داد نتیجه جدیت دشمن در طرح یهودی سازی قدس، اخراج ساکنان قدس و یورش‌های پیاپی به مسجد الاقصی است. تاکید ما با کسانی که با آنان در ارتباطیم این است که دشمن درگیری را آغاز کرد و در چنین شرایطی مقاومت هرگز راه حلی را که مناسب سطح جانفشانی‌های مردم و قهرمانی‌های مقاومت فلسطین نباشد نخواهد پذیرفت.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان این گفتگو با الاخبار، با درود بر تمامی آنانی که با مردم فلسطین ابراز همبستگی کردند، اعلام کرد تحولات میدانی اثباتی بر این نکته است که گزینه مقاومت تنها گزینه ثمر بخش در مسیر رسیدن به آزادی سرزمین و حقوق از دست رفته است و زمان آن فرا رسید تا از فکر گفتگو، تفاهم و هماهنگی امنیتی با نیرو‌های اشغالگر فاصله بگیریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.