سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پتروشیمی دهدشت بارقه امید در کالبد اشتغال و تولید

معاون استاندار گفت: با راه اندازی پتروشیمی دهدشت تحول بزرگی در رونق تولید و اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حشمت اله صمیمی دوست معاون استاندار در بازدید از پتروشیمی دهدشت از پیشرفت ۲۷ درصدی این طرح خبر داد و گفت: پتروشیمی دهدشت یکی از مهمترین طرح‌های صنعتی استان محسوب میشود که با راه اندازی آن تحول بزرگی در رونق تولید و ایجاد اشتغال حاصل میشود.

سید حشمت اله صمیمی دوست افزود: با توجه به اقدامات انجام شده، این طرح هم اکنون ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با سرعت قابل قبولی نیز در حال کار و پیشرفت است.

او به اعتبارات هزینه شده در این طرح اشاره کرد و گفت: حجم کل سرمایه گذاری در این طرح ۱۸ هزار میلیارد ریال در بخش ریالی و در بخش ارزی نیز ۱۳۵ میلیون ریال است.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه تاکنون ۸ هزار میلیارد ریال در این طرح هزینه شده افزود: با تلاش‌های انجام شده در خصوص تامین اعتبار ریالی و ارزی، اعتبارات مورد نیاز تامین شده و پتروشیمی دهدشت در این زمینه مشکلی ندارد.

صمیمی دوست بیان کرد: در بخش اشتغال نیز اقدامات خوبی شده به طوری که هم اکنون ۴۱۰ نفر به صورت مستقیم در این طرح مشغول به کارند و در پیک کاری امسال این تعداد به بیش از هزار نفر می‌رسد.

دارا کریمی نژاد فرماندار کهگیلویه هم در این بازدید با اشاره به نقش پتروشیمی دهدشت در توسعه و رونق شهرستان کهگیلویه گفت: این طرح صنعتی عظیم با توجه به حجم سرمایه گذاری و میزان تولیدِ محصولی که دارد می‌تواند به عنوان طرحی مهم برای توسعه شهرستان ایفای نقش کند.

دارا کریمی نژاد افزود: پتروشیمی دهدشت بعد از یک تابلوی اسمی، در دو سال گذشته به یک کارگاه عمرانی و اشتغالزا تبدیل شده است.

او بیان کرد: هم اکنون حدود ۲۷ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به نقشه راه طراحی شده امیدواریم تا یک سال آینده به پیشرفت قابل قبولی برسیم.

کریمی نژاد با اشاره به نقش اشتغالزایی این طرح گفت: این طرح اهمیت بسیار زیادی در ایجاد اشتغال دارد که پیش بینی می‌شود در این طرح صنعتی حدود ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار شوند.

محسن کلانتری سرپرست برنامه ریزی و کنترل پروژه شرکت پتروپارس ایران هم گفت: پتروشیمی دهدشت در بحث اجرا، در دو بخش صنعتی و غیر صنعتی کاملا فعال است.

محسن کلانتری افزود: به طوری که قسمت کمپ‌های اقامتی تا یک ماه آینده تکمیل و راه اندازی خواهد شد، و در بخش انبار‌ها و ساختمان‌های صنعتی نیز پیمانکاران فعال هستند.

او بیان کرد: تا یک ماه آینده عملیات اجرایی ساختمان‌های پست برق، کنترل و آزمایشگاه مرکزی نیزفعال خواهد شد.

محسن کلانتری افزود: مجتمع پتروشیمی دهدشت از اردیبهشت ماه سال گذشته در قراردادی به مشارکت شرکت پتروپارس واگذار شده و در بخش مهندسی حدود ۵۵ درصد پیشرفت کاری داشته است.

او گفت: در بحث تامین تجهیزات و قطعات نیز به مرحله مناقصه رفته و برخی از تجهیزات از جمله راکتورها، برای نخستین بار در ایران با هدف حمایت از تولید ایرانی به یک شرکت داخلی (شرکت آذراب) واگذار شده و عملیات ساخت در کارخانه در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.