سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب منطقه‌ای خراسان شمالی نسبت به شنا در سد‌ها و بند‌ها هشدار داد

شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با اعلام ممنوعیت و مخاطرات شنا و ماهیگیری در مخازن ۱۱ سد و هشت بند انحرافی استان هشدار داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی از وجود جریان‌های قوی زیرسطحی در لایه‌های مختلف آب مخزن سد‌ها خبرداده و اعلام کرده است: این جریان‌ها باعث کشیده شدن قربانیان به سمت جریان‌های قوی دریچه‌های زیرسطحی خروجی سد می‌شود و مرگ حتمی آنان را به دنبال دارد.


بیشتر بخوانید 


براساس گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، نبود آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن سدها، حتی ماهیگیران و شناگران ماهر را هم به کام مرگ می‌کشاند.

بر این اساس، لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای افراد از جمله شناگران و ماهیگیران به همراه دارد.

در هشدار شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی آمده است: سطح آب سد‌ها شفاف به نظر می‌رسد، اما وجود جریان‌های زیر سطحی باعث کدر شدن و در نتیجه کاهش دید شناگران می‌شود و در اثر برخورد با تاسیسات و درختچه‌های کف مخزن، جان خود را از دست می‌دهند.

در این گزارش همچنین به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها، اشاره و تاکید شده است: تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سد‌ها باعث گرفتگی عضلات از دست رفتن تعادل و سکته شنا گران می‌شود.

هفتم اردیبهشت ماه جاری جوان مانه و سملقانی در چشمه گاوگول این شهرستان غرق شد همچنین در سال‌های گذشته نیز مرگ چندین جوان در استخر‌های کشاوزی شهرستان‌های شیروان، بجنورد و همچنین سد شیرین دره مانه و سملقان گزارش شده بود.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.