سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترفند‌های هوشمندانه رستوران‌داران که جیب شما را خالی می‌کند + تصاویر

صاحبان رستوران‌ها برای ترغیب مشتریان به سفارش‌های بیشتر ترفند‌هایی را به کار می‌برند که ما شما را با چند نمونه از این ترفند‌ها آشنا می‌کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای صاحبان رستوران‌ها هم برگشت دوباره شما به آن رستوران مهم است و هم سفارش‌هایی که می‌دهید. به علاوه برای ترغیب مشتریان به سفارش‌های بیشتر و هزینه کردن پول بیشتر ترفند‌هایی را به کار می‌برند که ما شما را با چند نمونه از این ترفند‌ها آشنا می‌کنیم.

استفاده از منویی که برای هر سلیقه‌ای غذا دارد

آیا تا به حال دقت کرده اید که غذا‌های گیاهی در هر رستورانی یافت می‌شود؟ منو‌ها طوری طراحی شده اند که هیچ کس رستوران را گرسنه ترک نکند. به عنوان مثال در تمام منو‌ها یک غذای روز، یک غذای مغذی برای کسانی که می‌خواهند غذا بخورند و یک غذای سبک برای کسانی که زیاد غذا نمی‌خورند و غیره…

موسیقی

طبیعتا در جایی که موسیقی پخش می‌شود نسبت به جایی که هیچ آهنگی پخش نمی‌شود غذای بیشتری می‌خورید. به عنوان مثال موسیقی‌های کلاسیک باعث می‌شود مشتریان ۱۰ در صد بیشتر هزینه کنند، زیرا عزت نفس مشتری بالا می‌رود و احساس ثروتمند بودن می‌کند.

۱۰ درصد افزایش قیمت

برای بیشتر مشتری‌ها اگر ۱۰ درصد بیشتر از آن چیزی که برنامه ریزی کرده بودند خرج کنند زیاد مهم نیست؛ بنابراین سس و دیگر افزودنی‌ها در فست فود ۱۰ درصد بیشتر از مبلغ خود غذا نیستند.

منو‌های خلوت

غذا‌های زیاد در یک منو مشتری را گیج می‌کند. به گفته مشاوران رستوران اگر منو‌ها را بیش از حد شلوغ کنید باعث می‌شوید مشتری از آمدنش به رستوران شما احساس پشیمانی کند، چون دائما در تردید است که آیا انتخابش درست بوده یا نه. علاوه بر این مردم معتقدند یک رستوران نمی‌تواند تمام غذا‌ها را خوب درست کند پس منو هر چه خلوت‌تر باشد بهتر است.

برخورد مثبت پیشخدمت‌ها

پیشخدمت‌ها می‌دانند که مردم شروع یک مکالمه دوستانه را از جانب آن‌ها می‌پسندند حتی اگر جمله کوتاهی درباره آب و هوا باشد. با این ترفند ساده سفارش مشتری‌ها به ۳ برابر خواهد رسید.

راز رستوران‌ها

هدف این راز سربلندی و موفقیت رستوران است. به عنوان مثال یکی از کافه‌ها یک آشپز شیرینی دارد که راز پخت دونات‌های لهستانی را می‌داند در حالی که کافه‌های دیگر فقط دونات‌های ساده و معمولی درست می‌کنند. بدون شک هر کسی که دونات‌های این کافه را امتحان کرده باشد به کافه‌های دیگر نمی‌روند.


بیشتر بخوانیم


یک پیشنهاد اضافه

شاید متوجه شده باشید زمانی که یک فنجان قهوه سفارش می‌دهید پیشخدمت می‌پرسد: یک فنجان بزرگ؟ بلافاصله متوجه می‌شوید با چیزی موافقت کرده اید که قصدش را نداشتید.

شهرت و اعتبار سرآشپز

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در رستوران‌ها شهرت سرآشپز است. هر غذایی که غذای ویژه سرآشپز باشد بیشتر به چشم مشتری‌ها می‌آید. گاهی اوقات پیشخدمت‌ها با پوشیدن لباس سرآشپز نقش او را ایفا می‌کنند.

نقش رایحه در رستوران

عطر و بو‌ها تاثیر قوی روی ذهن می‌گذارند. حتی اگر از قبل برنامه ریزی کرده باشیم بو‌ها توانایی تغییر آن را دارند. عطر وانیل و دارچین فروش دسر را بالا می‌برد. بوی گوشت باعث می‌شود مشتری‌ها غذای بیشتری سفارش بدهند. اسطوخودوس به مشتری‌ها آرامش می‌دهد بنابراین عجله‌ای برای رفتن نمی‌کنند و غذا‌های بیشتری سفارش می‌دهند.

جمع کردن ظرف‌های کثیف

پیشخدمت‌ها ظرف‌های خالی روی میز را زود به زود بر می‌دارند. مسلما نشستن پشت میزی که پر از ظروف کثیف است زیاد رضایت بخش نیست. البته این کار دلیل دیگری هم دارد و آن هم این است که مشتری فکر نکند زیاد غذا سفارش داده است. اگر ظرف‌های خالی روی میز ببینند سفارش اضافی نمی‌دهند.

منبع:بدونیم

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
اطلاعات این مورد رو خیلی لازم داشتم . متشکرم
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی خارجی بود اینجا مدل فرق می کنه :
می ری رستوران اول یه حق ورودیه ازت می گیرند!
بعدش پول شستن و بردن ظرفها رو !
بعدش پول خود غذا رو با احتساب سود خیلی بالا و غذای کم !
پول مخلفات همراه رو مثل ماست موسیر یا زیتون پرورده یا دوغ و... اگر سفارش بدی از ظروف بسته بندی یکبار مصرف ارزان شرکتی به یک کاسه رستوران منتقل می شود و قیمت دو تا چند برابر ارزش واقعی !
ارزش افزوده هم که بهش اضافه می شه !
انعام پیشخدمت هم هست !
اگر موسیقی زنده داشته باشد پول موسیقی زنده را هم می گیرند!
اگر پارکینگ هم داشته باشند گاها شاید پول پارکینگ هم بگیرند !
تازه همه موارد بالا رو یه بار هم در قیمت نهایی غذا محاسبه می کنند که یه وقتی مشتری ضرر نکنه پول بیشتر نداده بیرون نره!
اما بدتر از همه اینکه آخرش غر می زنند که ما سودی نمی کنیم همش ضرره!
در اون لحظه نمی دونی بپری تو دیگ خورش یا بشینی روی منقل کباب
راستی یادم رفت در بیشتر اوقات گوشت مرغ و گوشت قرمز و بسیاری از مواد اولیه همونهایی است بهش می گویند یخ زده یا دولتی که قراره برسه به دست قشر دهک 1 تا 5 ولی میرسه تو این غذاخوریها و فست فودها بعد مدعی هستند نه ما مواد اولیه تازه و بروز استفاده می کنیم تازه کمبود در بازار هم اتفاق می افتد چون اینها برای چند ماهشون رو یکجا خرید می کنند!