سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش تاریخ و معماری همدان در جشنواره میراث فرهنگی یادگار

فیلم مستند «خانِ بی بان» به کارگردانی «ناصر شعبانی» از همدان در جشنواره میراث فرهنگی یادگار به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فیلم مستند «خانِ بی بان» به کارگردانی «ناصر شعبانی» از همدان در جشنواره میراث فرهنگی یادگار به نمایش در می‌آید و زمان پخش این مستند دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۸ الی ۲۴ خواهد بود.

هفته گذشته اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش سینمای ایران جشنواره میراث فرهنگی یادگار اعلام شد. هیئت انتخاب جشنواره پس از بازبینی ۵۱۰ مستند ارسالی به دبیرخانه در سه گروه سینمای ایران (بلند، نیمه بلند، کوتاه)، میراث معنوی (ناملموس) و میراث فرهنگی قزوین در مجموع ۸۶ فیلم را به عنوان فیلم‌های راه یافته به جشنواره انتخاب کردند.

در این میان فیلم مستند «خانِ بی بان» به کارگردانی «ناصر شعبانی» از همدان در این جشنواره حضور دارد.

این مستند به تاریخ و معماری همدان از دوران باستان تا به امروز می‌پردازد. این مستند در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما توانست عناوینی مانند کاندیدای بهترین کارگردانی فیلم مستند، کاندیدای بهترین پژوهش و نگارش فیلم مستند، کاندیدای بهترین تهیه کنندگی فیلم مستند و برنده دیپلم افتخار بهترین پژوهش و نگارش فیلم مستند را کسب کند.

جشنواره فیلم‌های میراث فرهنگی یادگار به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و با همکاری معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، شبکه مستند، انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، در تاریخ ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

نمایش آثار به صورت آنلاین(برخط) و از طریق پلتفرم هاشور در چهار روز، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه خواهد بود.

ناصر شعبانی، متولد همدان، کارشناسی ارشد سینما، کارشناسی کارگردانی سینما و تلویزیون، مدرس رشته‌های کارگردانی، فیلمبرداری، عکاسی و نورپردازی است. حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی و کسب عنوان در بسیاری از آن‌ها و ساخت چندین فیلم مستند، داستانی و مجموعه تلویزیونی بخشی از کارنامه کاری شعبانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.