سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید یک‌هزار تن بذر گیاهان دارویی در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال برای نخستین بار بیش از یک تن بذور انواع گیاهان دارویی در استان آذربایجان‌شرقی تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت:بذور گیاهان دارویی از جمله سیاه دانه، زیره سبز، بادرشبویه، زنیان، انیسون، رازیانه و بالنگو  بین کشاورزان علاقمند آذربایجان‌شرقی توزیع شد و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۴۰۰ هکتار به مساحت گیاهان دارویی استان آذربایجان شرقی افزوده شود.

او با اشاره به اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای اصلاح الگوی کشت، گفت: تنها از یک واحد گلخانه‌ای در بخش خسروشهر شهرستان تبریز حدود ۶۰۰ هزار اصله نشا گیاهان دارویی سازگار با منطقه از جمله اسطوخودوس، رزماری، زوفا، سنبل‌الطیب، آویشن، بادرنجبویه، گل راعی و گل گاو زبان به روش علمی و کنترل شده در بستر‌های کشت تولید و بین متقاضیان ۲۱ شهرستان استان آذربایجان شرقی توزیع شد.

فتحی با اشاره به تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و کاهش منابع آبی، کمک به اشتغال‌زایی در مناطق روستایی به ویژه برای زنان و جوانان روستایی را از جمله مولفه‌های اصلی در اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای اصلاح الگوی کشت در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد و افزود: ترویج کشت و جایگزینی گونه‌های گیاهان دارویی دارای ارزش افزوده بالا توسط مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بر این اساس سازمان جهادکشاورزی طی امسال برای اولین بار با مشارکت و همکاری بخش خصوصی اقدام به تامین و تولید بذر و نشا گونه‌های مختلف از گیاهان دارویی سازگار با شرایط اکولوژیکی استان و بومی‌سازی کرده است.

او گفت: از دیگر مزایای تولید بذر و نشا در آذربایجان‌شرقی می‌توان به استانداردسازی تولید از اولین حلقه (نهاده بذری و نشا گیاهان دارویی)، اشتغال‌زایی، نظارت فنی بر مراحل تولید و توزیع، کاهش هزینه حمل و نقل و جلوگیری از آفت گیرایی نشا‌ها به علت بعد مسافت نام برد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.