سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه ساماندهی توزیع جهیزیه برای نیازمندان در قزوین راه‌اندازی می‌شود

سامانه ساماندهی توزیع جهیزیه برای اهدا به نوعروسان نیازمند در استان قزوین امسال با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان راه اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در کارگروه ساماندهی امور جوانان استان گفت: سامانه ساماندهی توزیع جهیزیه برای نیازمندان متشکل از دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و تشکل‌های خیریه استان با محوریت اداره کل ورزش و جوانان راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه خیران استان از این طریق به نوعروسان نیازمند کمک می‌کنند.

بیدخام با تاکید بر تهیه و تأمین جهیزیه هدفمند به زوجین نیازمند و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، تصریح کرد: مساعدت و همراهی به زوجین در شرف ازدواج با حفظ حرمت خانواده‌ها و ترویج فرهنگ ازدواج آسان از اهداف تشکیل این کمیته است.

این مسئول با اشاره به افزایش تسهیلات ازدواج به جوانان گفت: اعتبارات و تسهیلات بانک‌ها برای اشتغال و ازدواج جوانان از سوی دولت ایجاد شده است که انتظار می‌رود بخشی از موانع و مشکلات پیش روی ازدواج جوانان برداشته شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد که سال گذشته با وجود شرایط کرونایی، تعداد ازدواج‌های صورت گرفته نسبت به سال قبل افزایش محسوسی داشته است، اظهار داشت: در کنار مشکلاتی که کرونا برای جامعه ما به همراه داشته است آثار مثبتی نیز به همراه داشت و آن ترویج فرهنگ ازدواج آسان بود.

بیدخام اضافه کرد: ما باید با تکیه بر آموزه‌های دینی در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج آسان و سبک زندگی ایرانی اسلامی تلاش کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.