سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدرسه "شافعی" مهاباد در مسیر تبدیل به شناسنامه فرهنگی ایران

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدرسه "شافعی" مهاباد با گذشت نیم قرن در مسیر تبدیل شدن به مدارس ماندگار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بابک حشمت معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: مدرسه "شافعی" مهاباد که در جهش علمی کشور نقش داشته، با گذشت نیم قرن از قدمت بالایی برخوردار بوده و براساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش شناسایی و بعنوان مدارس ماندگار ثبت می‌شود.

حشمت افزود: مدارس ماندگار این امکان را دارند تا با فراهم آوردن شرایط مناسب تحصیلی برای افراد مستعد و خلاق و استفاده بهینه از امکانات و قابلیت‌های موجود از تجارب ارزنده فارغ‌التحصیلان خود بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: همچنین به عنوان الگویی مناسب و پیشرفته در زمینه‌های آموزشی و تربیتی به سایر واحد‌های آموزشی نیز معرفی می‌شوند.

این مقام مسئول اذعان کرد: موفقیت دانش‌آموختگان این مدارس در مسابقات عملی و علمی، موفقیت فارغ التحصیلان واحد آموزشی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، رعایت معماری بومی و محلی و انطباق فضای فیزیکی مدرسه با شاخص‌های سازمان میراث فرهنگی، موقعیت مناسب جغرافیایی و امکان توسعه مدرسه با توجه به موقعیت منطقه از شاخص‌های انتخاب این مدارس به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.