سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتیاد منجر به کاهش کارایی فرد تا ۵۰ درصد می‌شود

رئیس بهزیستی شهرستان جیرفت گفت:بسیاری از انحرافات اجتماعی و اختلالات روانی و بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله ایدز وهپاتیت متاثر از اعتیاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد رضانژاد رئیس بهزیستی شهرستان جیرفت ضرورت توجه به معضل اعتیاد، سو مصرف مواد مخدر را از جمله بارزترین وبدترین نوع آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت:اعتیاد به راحتی می‌تواند سلامت فرد، بنیان خانواده وبه طور کلی جوامع انسانی را دچار مخاطره کند.

او با اشاره به آمار سازمان‌های بهداشتی جهانی در رابطه با کاهش ۵۰ درصدی کارایی فرد بر اثر اعتیادافزود: بسیاری از انحرافات ومعضلات اجتماعی از قبیل خودکشی، خشونت‌های خانگی، بروز وتشدید اختلات روانی ... و همچنین بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله ایدز وهپاتیت که اثرات مخربی در سیستم ایمنی وفیزیکی بدن می‌گذارد متاثر از اعتیاد است.

رضانژاد با بیان اینکه کاهش آسیب اعتیاد یکی از سیاست‌های کلان سازمان بهزیستی است، تصریح کرد: برنامه‌های دفتر پیشگیری ودرمان اعتیاد بهزیستی در سه بخش پیشگیری، درمان وبازتوانی وکاهش آسیب اعتیاد متمرکز است.

او برای اجرای برنامه‌های درمان وبازتوانی معتادان به فعالیت مراکز اقامتی بهبود وبازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد تحت نظارت بهزیستی در سطح کشور اشاره کرده و افزود: درحال حاضردر سطح شهرستان جیرفت ۲ مرکز اقامتی ویژه آقایان ازسال‌های ۹۸ و ۹۲ با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر در هرمرکز مشغول به فعالیت هستند.

او با بیان اینکه نظارت وبازرسی بر عملکرد مراکزمطابق با دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی به صورت دوره‌ای صورت می‌پذیرد بیان کرد:  تخطی از دستورالعمل ها از هر نظر تخلف  وبا آن برخورد خواهد شد.

رضا نژاد از ابطال مجوز یک مرکز اقامتی دراین شهرستان طی پارسال خبر داد.
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.