سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت و ساز‌های نوین در روستای پلکانی ایران

ساخت و ساز‌های نوین در سرآقا سید روستای پلکانی ایران با حفظ بافت سنتی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غفاری رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کوهرنگ گفت: معماری سرآقا سید پلکانی است به همین دلیل به آن ماسوله زاگرس می‌گویندواین روستادر فهرست آثارملی ایران است.

او افزود: در ساخت خانه‌های این روستا از خشت خام و چوب استفاده شده است و دیوار‌های پهن و نبود پنجره و در‌های کوچک چوبی از ویژگی‌های خانه ها‌ی محلی است.


بیشتر بخوانید


غفاری اضافه کرد: پشت بام منزل پایینی، حیاط منزل بالایی و محل گذر ساکنان روستا است، خانه‌های این روستا دارای بخش مجزا برای سکونت اهالی خانه و نگهداری دام و طیور و انبار است.

او با اشاره به ساخت و ساز‌های جدید در این روستا ادامه داد: صدور پروانه ساختمانی در روستای گردشگری سرآقاسید منوط به موافقت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

غفاری گفت: در این ساخت و ساز‌ها حفظ الگوی معماری بومی روستا با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باید حفظ شود.

او افزود: پیش‌بینی مکان جدید خارج از روستا به منظور اسکان سرریز جمعیت و تأمین اعتبار لازم برای مشارکت در مرمت بنا‌های موجود سرآقاسید باید در دستور کار قرار گیرد.

روستای سرآقاسید در ۴۵ کیلومتری شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ و از روستا‌های زیبا و مکان‌های دیدنی استان چهارمحال و بختیاری است که گردشگران بسیاری از این روستای زیبا دیدن می‌کنند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.