سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش موارد بستری و افزایش فوتی‌های کرونا/ واکسیناسیون همچنان ادامه دارد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: با وجود کاهش موارد بستری کرونا در استان، تعداد فوتی‌ها در هفته گذشته افزایش داشته است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: موارد بستری بیماران کرونایی در هفته گذشته نسبت به روز‌های دهم تا شانزدهم اردیبهشت ماه کاهش داشته است.

او افزود: تعداد افراد بستری در دو هفته گذشته در استان ۱۷۶ نفر بوده است که هفته پیش به ۱۱۹ مورد رسیده است.

شریف زاده با اشاره به کاهش تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، اظهار کرد: درصد این کاهش نسبت به دو هفته گذشته، ۳۹ درصد بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: با وجود کاهش موارد بستری در بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت ویژه، تعداد فوتی‌های خراسان جنوبی در هفته گذشته افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: به لحاظ علمی هرگاه تعداد موارد بستری افزایش پیدا کند، پس از ۲ الی ۳ هفته موارد فوتی نیز افزایش پیدا می‌کند.

شریف زاده در خصوص روند واکسیناسیون در خراسان جنوبی بیان کرد: تقریبا تمام پرسنل بهداشت و درمان استان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی ادامه داد: ۵۱ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال شهرستان بیرجند نیز واکسینه شده اند و در سایر شهرستان‌ها نیز این اتفاق در حال رخ دادن است که انتظار داریم تا پایان هفته، واکسیناسیون این افراد نیز به اتمام برسد.

او اظهار کرد: تاکنون در خراسان جنوبی مورد مثبتی از کرونای هندی گزارش نشده است و پایش‌ها در مرز ماهیرود جهت جلوگیری از ورود این ویروس در حال انجام است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.