سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست آینده وزرای خارجه آمریکا و روسیه تلاشی برای دستیابی به پایداری بیشتر

لاوروف و بلینکن در دیدار آینده خود درباره اجلاس دوجانبه احتمالی روسیه و آمریکا و طیف وسیعی از موضوعات دو جانبه گفتگو خواهند کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، واشنگتن نشست آینده وزرای امورخارجه آمریکا و روسیه را تلاشی برای دستیابی به ثبات بیشتر توصیف کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: نشست آینده سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزیران شورای قطب شمال در ریکاویک، تلاشی برای پیشبرد روابط دوجانبه در مسیری پایدار خواهد بود.

او در ادامه افزود: واشنگتن در پاسخ به اقدامات تنش‌زای روسیه که آمریکا و یا متحدان ما را هدف قرار می‌دهد، در دفاع از منافع خود محکم عمل خواهد کرد.

پرایس همچنین بیان کرد: در عین حال، ما همچنین به طور مداوم گفته‌ایم که به دنبال ایجاد رابطه‌ای پایدار و قابل پیش بینی با روسیه هستیم و این تا حدی به این دلیل است که ما دارای مجموعه‌ای از منافع مشترک هستیم، هم در حوزه آب و هوا و هم در حوزه راهبردی. ما می‌خواهیم در موقعیتی قرار بگیریم که بتوانیم منافع مشترک و آنچه را که به نفع منافع ملی ما است پیگیری کنیم، بنابراین یکی از اهداف این جلسه تلاش برای بهبود روابط دوجانبه خوهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: در جریان این دیدار، لاوروف و بلینکن درباره اجلاس احتمالی روسیه و آمریکا و طیف وسیعی از موضوعات دو جانبه گفتگو خواهند کرد.

او  افزود: ما در خصوص ثبات راهبردی، ایران، کره شمالی و سایر موضوعات بالقوه صحبت کرده‌ایم، بنابراین این جلسه و هم دیدار احتمالی جو بایدن، رئیس جمهور همه و همه درباره یک چیز است آن هم اینکه آزمایش کنیم و سعی کنیم که می‌توانیم با مسکو رابطه‌ای پایدار و قابل پیش بینی داشته باشیم و این همان چیزی است در که جلسه هفته آینده در ایسلند مورد توجه قرار خواهد گرفت.

جلسه وزیران شورای قطب شمال هفته آینده در ریکیاویک برگزار می‌شود. اوایل این هفته نیز لاوروف و بلینکن گفت‌وگوی تلفنی داشتند. به گفته وزارت امور خارجه روسیه، این دو دیپلمات توافق کردند که در حاشیه جلسه ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) جلسه جداگانه‌ای برای بررسی موضوعات اصلی روابط دو جانبه و دستور کار بین المللی تشکیل دهند.

جلسه شورای قطب شمال در ایسلند که از ۱۹ تا ۲۰ مه در ریکیاویک، پایتخت ایسلند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.