سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مبارزه با ملخ بومی در مزارع چهارمحال و بختیاری

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مبارزه با ملخ بومی در اراضی کشاورزی استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشید شبانی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به خشکسالی اخیر و مشاهده ملخ‌های بومی (ملخ شاخک بلند) در سطح مزارع استان، گفت: مبارزه با ملخ بومی در اراضی کشاورزی استان آغاز شد.

او افزود: بیشترین سطح آلوده به ملخ بومی در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و کوهرنگ است و تاکنون بیش از ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان خانمیرزا سمپاشی شده و در شهرستان کوهرنگ و لردگان نیز این روند آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


شبانی اضافه کرد: پارسال سطح مبارزه با ملخ بومی در استان در هزار و ۲۰۰ هکتار بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به دلیل افزایش خشکسالی این سطح تا یکهزار و ۷۰۰ هکتار نیز افزایش یابد.

او بر همکاری سایر نهاد‌ها به خصوص مدیریت ستاد بحران استان برای تامین اعتبار در زمینه خرید سم تاکید کرد و گفت: طرح مبارزه با ملخ بومی با همکاری کشاورزان، سازمان جهادکشاورزی و بسیج سازندگی در آغاز شده است.

شبانی به پایش روزانه گروه‌های پایش سازمان جهادکشاورزی در شهرستان‌های هم‌مرز با استان خوزستان اشاره کرد و گفت: تا کنون هجوم ملخ‌های صحرایی مهاجر به استان نداشتیم و ملخ‌هایی که در مزارع استان دیده می‌شود ملخ بومی شاخک بلند است که این ملخ از جنگل به سمت مزارع حاشیه جنگل ریزش دارد.

او افزود: ملخ شاخک بلند، ملخ مراکشی و ایتالیایی از جمله گونه ملخ‌های مشاهده شده در سطح مزارع استان است که ملخ شاخک بلند بیشتر در سطح اراضی کشاورزی مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.