سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابر رایانه سیمرغ یکشنبه رونمایی می شود

مراسم رونمایی از ابریارانه سیمرغ یکشنبه در دانشگاه امیرکبیر با حضور وزیر ارتباطات برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از ابررایانه سیمرغ، یکشنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس دانشگاه امیرکبیر و مسئولانی از وزارت علوم و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


دانشگاه امیرکبیر پیشقدم در ساخت ابررایانه

وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره گفت: "در آستانه افتتاح ابررایانه سیمرغ هستیم؛ موضوع توسعه ابررایانه چند سالی است که در کشور ما شروع شده و البته دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این زمینه پیشقدم بوده است. در همین حال چند مجموعه دانشگاهی دیگر هم اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده اند."

یزدانیان با بیان اینکه یک بتافلاپس پاسخگوی همه نیازهای کشور نیست، گفت: "اما کمتر از ۱۰ کشور صاحب این فناوری هستند و ما وقتی به ۵۰۰ ابررایانه دنیا نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بیشتر، مختص کشورهای محدودی از جمله آمریکا و چین است. با این حال با رونمایی از ابررایانه سیمرغ به جمع دارندگان ابررایانه می‌پیوندیم و بخشی از خدمات این ابررایانه در اختیار محققان و دانشگاهیان برای حوزه داده‌های صنعتی و اقتصادی قرار می‌گیرد."

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
شهروند گمنام
۲۲:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چی شده نام پارسی براش گذاشتن؟
خوبین؟
عباس
۱۹:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
ابر یارانه
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام یک کم در موردش توضیح می‌دادید عملکردش سیستم عاملش البته به احتمال زیاد باید لینوکس باشد چون حدود نود درصد ابررایانه ها سیستمشان همین است.
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا قوت
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
جون میده برای استخراج بیت کوین
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخ