سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقابله با فعالیت‌های غیرمجاز برای تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،علی صالحی، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

صالحی با اشاره به اهمیت فراهم سازی مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی شفاف، قانونمند و باشکوه، افزود: تقویت قانونمداری و جلب اعتماد عمومی، زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات خواهد شد.

او از اهتمام ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان برای برخورد جدی با قانون شکنان خبر داد و گفت: رصد دقیق تحرکات غیرقانونی و مقابله با فعالیت‌های غیرمجاز در فضای مجازی از سوی متولیان امر برای حفظ سلامت انتخابات و جلوگیری از تخلفات، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: نقش رسانه‌ها در رونق بخشی به فضای انتخابات و پیشگیری از جرایم و تخلفات، محوری و اثرگذار است و در این راستا اقدام برای آگاهی بخشی و تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی برای ایجاد فضای امید و شور و نشاط در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان هرمزگان با اعلام اینکه تبلیغات زودهنگام تخلف و جرم انتخاباتی محسوب می‌شود، افزود: تبلیغات پیش از موعد به منزله پایبند نبودن به قانون است و افراد حق ندارند پیش از آغاز زمان رسمی تبلیغات، در این خصوص اقدام نمایند.

صالحی گفت: فعالیت انتخاباتی مسئولین ادارات و کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از امکانات دولتی، مؤسسات وابسته به دولت و نهاد‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

او افزود: زیرساخت‌های الکترونیک مناسب و قابل توجهی برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ایجاد شده است، اما باید نحوه عملکرد دستگاه رأی گیری الکترونیکی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها آموزش داده شود تا مردم بتوانند به راحتی و به گونه‌ای که اختلالی در روند برگزاری انتخابات ایجاد نشود در رأی گیری شرکت کنند.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.