سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارمنستان مناقشه با جمهوری آذربایجان را به رایزنی می‌گذارد

نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد در خصوص مناقشه تازه با جمهوری آذربایجان به سمت رایزنی با کشور‌های عضو پیمان امنیت جمعی خواهد رفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان به رئیس جمهور روسیه اعلام کرد ایروان در میانه تشدید تنش‌های مرزی با جمهوری آذربایجان به دنبال رایزنی با سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) خواهد بود.

کابینه ارمنستان امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیکول پاشینیان دستور داده که به طور رسمی از سازمان پیمان امنیت جمعی برای شروع رایزنی‌ها مطابق با ماده ۲ این پیمان درخواست شود.

در ماده ۲ پیمان سازمان امنیت جمعی آمده است: در صورت تهدید امنیتی، تمامیت ارضی و حاکمیت یک یا چند کشور عضو یا تهدید صلح و امنیت بین‌المللی، کشور‌های عضو بلافاصله ساز و کار مشاوره‌ای پیوسته‌ای را با هدف هماهنگی مواضع خود و اقدام برای از بین بردن تهدیدی که بوجود آمده، اتخاذ می‌کنند.

اوایل امروز پاشینیان و پوتین با یکدیگر گفتگوی تلفنی انجام دادند و در خصوص وضع مرز‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان به تبادل نظر پرداختند. به گفته کرملین، رئیس جمهور روسیه بار دیگر بر تعهد خود برای ادامه میانجیگری فعال بین ایروان و باکو و برقراری تماس نزدیک با هر دو طرف به منظور ثبات منطقه تأکید کرد.

این تماس تلفنی پس از آن انجام شد که پاشینیان نیرو‌های آذربایجانی را به عبور از استان سیونیک در جنوب ارمنستان و تلاش برای ادعای مالکیت سرزمینی متهم کرد. پاشینیان روز پنجشنبه ریاست جلسه اضطراری شورای امنیت را برعهده داشت و گفت که بیش از ۲۰۰ سرباز جمهوری آذربایجان در تلاشند تا دریاچه‌ای را در سیونیک به محاصره درآورند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.