سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی مشکلات واحدهای شیلات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: مشکلات واحد‌های شیلات کهگیلویه و بویراحمد در جلسات تخصصی بررسی و برطرف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان  گفت: صدور هرگونه مجوز با توجه به مشکلات کمبود آب در بخش شیلات ممنوع است و همچنین مشکلات واحد‌های شیلات در جلسات تخصصی بررسی و بر طرف شود.

حشمت الله صمیمی دوست افزود: از حجم تولیدی ماهی در استان قریب به ۳۰ درصد از آن در استان مصرف می‌شود و مابقی تولید به سایر شهر‌های کشور ارسال می‌شود.

او ماهی را از منابع پروتئینی مناسب در سبد مصرفی دانست و گفت: متأسفانه ذائقه مردم استان در مصرف گوشت بیشتر متمایل به مصرف گوشت قرمز و مرغ است و به همین دلیل مصرف ماهی در استان با توجه به اینکه یکی از تولیدکنندگان مطرح در این زمینه هستیم، میانگین پائینی دارد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به مشکلات موجود در بخش شیلات استان بیان کرد: پنج جلسه در رابطه با مشکلات بخش شیلات برگزار شده و برخی از مشکلات نیز حل و فصل شده است.

او طولانی شدن صدور مجوز‌ها در بخش شیلات را ناشی از وجود موانع قانونی و بهداشتی مطابق با ضوابط دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوز‌ها باید طوری عمل کنند که حق غیر قانونی برای افراد ایجاد نشود.

صمیمی‌دوست به مشکل کم‌آبی در استان اشاره کرد و افزود: صدور مجوز در بخش شیلات مطابق با دستورالعمل‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این نشست با اشاره به نوسانات در بازار مرغ گفت: باید تلاش شود که با شناخت ظرفیت‌ها و ضعف‌ها و کمک به حل مشکلات موجود در این بخش معضل کمبود مرغ در بازار استان را مرتفع شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.