سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز شیلات با توجه به کم آبی ممنوع است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات واحد‌های شیلات استان در جلسات تخصصی بررسی و برطرف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان  گفت: صدور هرگونه مجوز با توجه به مشکلات کمبود آب در بخش شیلات ممنوع است و همچنین مشکلات واحد‌های شیلات در جلسات تخصصی بررسی و بر طرف شود.

صمیمی دوست افزود: از حجم تولیدی ماهی در استان قریب به ۳۰ درصد از آن در استان مصرف می‌شود و مابقی تولید به سایر شهر‌های کشور ارسال می‌شود.

او ماهی را از منابع پروتئینی مناسب در سبد مصرفی دانست و بیان کرد: ذائقه مردم استان در مصرف گوشت بیشتر متمایل به مصرف گوشت قرمز و مرغ است و به همین دلیل مصرف ماهی در استان با توجه به اینکه یکی از تولیدکنندگان مطرح در این زمینه هستیم، میانگین پائینی دارد.

معاون اقتصادی استانداری استان در پاسخ به مشکلات موجود در بخش شیلات استان عنوان کرد: پنج جلسه در رابطه با مشکلات بخش شیلات برگزار شده و برخی از مشکلات نیز حل و فصل شده است.

او طولانی شدن صدور مجوز‌ها در بخش شیلات را ناشی از وجود موانع قانونی و بهداشتی مطابق با ضوابط دانست و گفت: دستگاه‌ های اجرایی در صدور مجوز‌ها باید طوری عمل کنند که حق غیر قانونی برای افراد ایجاد نشود.

صمیمی‌ دوست به مشکل کم‌ آبی در استان اشاره کرد و افزود: صدور مجوز در بخش شیلات مطابق با دستورالعمل‌ ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به نوسانات در بازار مرغ گفت: باید تلاش شود که با شناخت ظرفیت‌ ها و ضعف‌ ها و کمک به حل مشکلات موجود در این بخش معضل کمبود مرغ در بازار استان را مرتفع شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.