سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قابل توجه کلزاکاران شمالی

رطوبت کلزا بالا است فعلا برداشت نکنید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از کلزا کاران خواست در برداشت این محصول عجله نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ارقام زودرس کلزا شرایط برداشت را دارند و در برخی مزارع نیز برداشت شده اند، اما با توجه به بارندگی‌های اخیر کلزاکاران در برداشت این محصول عجله نکنند.

او افزود: بارندگی‌های اخیر باعث افزایش رطوبت دانه‌های کلزا شده است و برداشت کلزا با رطوبت بالا سبب می‌شود نگهداری آن بسیار سخت شود و کیفیت کلزا نیز پایین بیاید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های قیمت گذاری در خرید دانه‌های روغنی کلزا میزان رطوبت آن است امکان دارد مراکزخرید در صورت میزان بیش از حد رطوبت این محصول را خریداری نکنند.

بهادری گفت: با توجه به اینکه در روز‌های آینده آسمان استان آفتابی و گرم خواهد شد کشاورزان چند روز صبر کنند تا بوته‌ها و دانه‌های کلزا خشک شود.

او از کشاورزان خواست با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مشورت لازم را داشته باشند تا کلزا را با رطوبت مناسب برداشت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از ۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان امسال زیر کشت کلزا قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۱ هزار تن کلزا در استان برداشت شود.

بهادری قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا را ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: پیش بینی میشود با توجه به قیمت مناسب این محصول میزان مناسبی از کلزا در مراکز خرید تضمینی دولتی خریداری شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.