سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایندگان کنگره آمریکا خواستار جلوگیری از جنایت جنگی رژیم صهیونیستی شدند

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا طی نامه‌ای خواستار اقدام این کشور برای جلوگیری از زیاده خواهی و دست درازی رژیم صهیونیستی به منازل فلسطینیان در شیخ جراح شدند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از معانیوز، گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با جنایت جنگی خواندن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی، مقابله آمریکا با این رژیم در کوچاندن اجباری فلسطینیان ساکن محله شیخ جراح را خواستار شدند.

۲۵ نماینده کنگره آمریکا در این نامه از وزیر خارجه این کشور خواستند تا با اعمال فشار دیپلماتیک بر رژیم صهیونیستی از اخراج فلسطینیان از خانه هایشان در محله شیخ جراح در قدس اشغالی که مصداق جنایت جنگی است، جلوگیری کند.

در این نامه که به سرپرستی مری نیومن یکی از نمایندگان ایالت ایلینوی و مارک بوکان، نماینده ایالت ویسکانسین نوشته شده، آمده است: ما این نامه را می‌نویسیم تا نگرانی عمیق خود را نسبت به برنامه اسرائیل ابراز کنیم که طی آن حدود ۲۰۰۰ فلسطینی از محله‌های ال بستان و شیخ جراح در قدس را آواره خواهد کرد.

در این نامه یادآور می‌شود رژیم صهیونیستی ۱۰۰ ساختمان در محله بستان، جایی که ۱۵۵۰ فلسطینی زندگی می‌کنند و ۶۰ درصد آن کودک هستند را برای ساخت «باغ تلمود» تخریب کرده است. همچنین به اطلاعیه‌های صهیونیست‌ها که دال بر آمادگی این رژیم برای تخلیه منازل ۱۲ خانواده فلسطینی ۱۶۹ نفره شامل ۴۶ کودک در محله شیخ جراح است نیز اشاراتی می‌شود، تا شهرک نشینان را به طور غیرقانونی اسکان دهد. این

نامه همچنین متذکر می‌شود که مقامات صهیونیست خانواده‌های فلسطینی را کاملا نادیده می‌گیرند و آن‌ها را هیچ می‌دانند.

نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود ادامه می‌دهند: اسرائیل بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۲۰۱۷ حدود ۵۰۰۰ خانه فلسطینیان را در بیت المقدس شرقی تخریب کرد. بر اساس اعلام مرکز دیده بان حقوق بشر، اسرائیل همچنین در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰، ۳۴۹ خانه فلسطینی را در قدس شرقی ویران کرده است.

در این نامه تاکید می‌شود قدس شرقی بخشی از کرانه باختری است و رژیم با اشغال نظامی آن منطقه و الحاق غیرقانونی آن به شهرداری قدس، قانون بین المللی را نقض کرده است.

این نامه در حالی به وزیر خارجه آمریکا نوشته شده که پایگاه آمریکایی اکسیوس به نقل از مقامات صهیونیست و فلسطینی اعلام کرد بلینکن به اسرائیلی‌ها برای توقف عملیات نظامی علیه غزه فشار نیاورده است. این پایگاه همچنین به نقل از این منابع تصریح کرد: دولت بایدن تلاش دارد تا با مصر برای فشار به خاطر توقف تنش همکاری کند.

رژیم صهیونیستی در ادامه زیاده خواهی‌های خود چشم به اشغال منطقه شیخ جراح در قدس اشغالی دارد؛ دست درازی که با بارش موشک‌های مقاومت بر سر شهرک نشینان صهیونیست پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر روز اشغال یک منزل از فلسطینیان یعنی حدودا ده سال بعد اثری از فلسطین باقی نخواهد ماند و این خیز صهیونیسم را در داخل کسی چندان درک نخواهد کرد تا این که نوبت به خانه خودش شود و در خارج هم که همه چشم خود را به موضوع بسته اند تنها منافع فردی را می بینند و گور بابای انسانیت !!!!